לבקשת יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הסכימו הערב (ג') ראשי ארגון מד"א להתחיל את סימונם מחדש של האמבולנסים, במסגרתו יוסר מהם סמל ה"מגן דוד", ביישובים שונים ברחבי הארץ ורק לאחר מכן בתחומי יהודה ושומרון

הנהלת מגן דוד אדום מבקשת להבהיר כי מהלך הסימון הוא ארצי ולא מקומי, ומטרתו ליצור הבחנה בין האמבולנסים המופעלים ע"י מד"א (כולל עשרות נקודות ברחבי יהודה ושומרון) לבין האמבולנסים המופעלים ע"י מאות יישובים ברחבי הארץ.

"רק באותם ישובים ברחבי הארץ, כגון קיבוצים, כפרים ומועצות מקומיות – מדן ועד אילת כולל ישובי יהודה ושומרון - בהם הרשות המקומית היא זו שמפעילה את האמבולנס, יתווסף לאמבולנס שם היישוב וסמליל מד"א יוחלף לסמליל של יחידת היישובים", מסבירים במד"א.

יו״ר מועצת יש״ע, דני דיין ונשיא מד״א פרופ' יעקב סקורניק שוחחו הערב בטלפון וסיכמו שהסרת סמל המגן דוד האדום מהאמבולנסים ביהודה ושומרון תופסק. תחילה יסומנו מחדש אמבולנסים ישוביים באזורי הארץ האחרים ורק לאחר מכן ביהודה ושומרון, וזאת כדי שהמהלך לא יקבל מאפיינים פוליטיים.

דני דיין הביע באזני פרופ' סקורניק את מורת רוחו מן ההסכמים שחתם מד"א עם הצלב האדום הבינלאומי והסהר האדום הפלסטיני, אך הדגיש כי ידוע לו שהדבר לא נעשה בתקופתם של היו״ר והמנכ״ל הנוכחיים.