משחר פעילותי כשליח ציבור אני מקדיש את כל מרצי על מנת להיאבק בתאונות הדרכים. לצערי הדרך עוד ארוכה והקטל בכבישים נמשך ורק היום בבוקר נהרגו בני זוג בתאונת פגע וברח מזעזעת סמוך ליבנה

כלים

במהלך עבודתי כח"כ אני מלווה את משפחות גרינשפן ובלחסן, שיקיריהן נפגעו באורח קשה בתאונות דרכים ומאותו רגע חייהן השתנו ללא היכר. בעקבות הצעת חוק שלי ושל חברי כנסת נוספים, אישרה ועדת "חוק חוקה ומשפט", לקריאה ראשונה הצעת חוק, לפיה תוארך תקופת המאסר המירבית לנהג המעורב בתאונת פגע וברח, מ-9 שנים ל-14 שנים. עוד אושרה הצעה לפיה יוטל עונש חמור גם על נוסע במכונית המעורבת בתאונת פגע וברח, שלא דיווח והזעיק עזרה.

בנוסף, כבר בשבועות הקרובים, תעלה לדיון הצעת חוק שלי שזוכה לתמיכת הממשלה ומציעה לכלול את עבירת ההפקרה כעבירה מוכרת בחוק זכויות נפגעי עבירה.

משמעות המהלך הינו שנפגע עבירת הפקרה (פגע וברח) יעודכן בכל שלב של ההליך הפלילי והמשפטי המתקיים בעניינו. הנפגע או משפחתו יעודכנו לגבי מידע בנוגע להליכים אלה ותהיה להם זכות להביע עמדה לגבי ההליכים המתבצעים, כגון בקשות להסדר טיעון ובקשות חנינה.

קידומה של הצעת חוק זו, התאפשר לאחר שהצגתי את סיפורם של הנפגעים ואת חוסר האונים של משפחותיהם בכל הקשור להליכים המשפטיים. אמנם הדרך עוד ארוכה, אך המאבק הינו מאבק צודק וראוי. אני אעשה כל שביכולתי על מנת להמשיך ולחוקק חוקים שירתיעו נהגים עבריינים על הכביש ויצמצמו באופן משמעותי את היקף תאונות הדרכים.

הכותב הוא ח"כ זאב בילסקי (קדימה)