מתי לקחת את הילד לביקור ראשון אצל רופא השיניים? האם הפעוט בן 3 השנים שלי אמור כבר להשתמש בחוט דנטאלי? כיצד אדע אם הילד שלי זקוק לגשר?

להורים רבים יש קושי רב לקבוע כמה ולאילו טיפולי שיניים הילדים שלהם זקוקים. הם יודעים שהם רוצים למנוע חורים בשיניים אבל הם לא תמיד יודעים מה הדרך הכי טובה למנוע זאת.

כלים

מתי להתחיל עם טיפולי שיניים?

טיפול שיניים תקין מתחיל עוד לפני שצומחת השן הראשונה של התינוק שלכם. רק בגלל שאתם לא רואים את השיניים זה לא אומר שהם לא שם.השיניים מתחילות כבר להיווצר עוד בתקופת ההיריון כאשר בלידה עצמה, לתינוק שלכם יש כבר 20 שיניים עיקריות אשר חלקן כבר התפתחו בלסת.

להעביר בד לח באופן יומי על החניכיים של התינוק שלכם יסייע בניקוי בקטריה וחיידקים מזיקים.עד גיל 2 - הורים יכולים גם לצחצח שיניים לילדיהם עם מברשת שיניים שמתאימה לפעוטות, מעט מין ומשחת שיניים.

בסביבות גיל 2, רוב הילדים יכולים לירוק באופן עצמאי תוך כדי הצחצוח של השיניים. עד גיל 5 - תשתמשו בכמות מאוד מצומצמת של משחת שיניים עם פיקוח.

אפילו תינוקות יכולים לפתח עששת אם לא משתמשים בהרגלי אכילה נכונים.להרדים את התינוק עם בקבוק זה אולי פתרון נוח אבל עלול להזיק לשינים של התינוק. כאשר הסוכרים מהחלב או המיץ נשארים על שיני התינוק למשך שעות, הם יכולים לאכול את זגוגית השן וליצור מצב של עששת דוהרת.במקרים קיצוניים שנוצרים חורים בשיני התינוק, יש צורך לעקור את כל השיניים הזמניות של התינוק עד שצומחות השיניים הקבועות.

מניעת חורים בשיניים

מומלץ לקחת את הילד לרופא שיניים בסביבות גיל שנה. בביקור הזה רופא שיניים יסביר לכם כיצד לצחצח שיניים נכון לילדכם וכיצד לנקות עם חוט דנטאלי (ברגע שצומחות 2 שיניים אשר נוגעות אחת בשנייה) על מנת למנוע דחיסה של מזון בין השיניים אשר עלול להוביל לחורים בשיניים. ביקור בגיל מוקדם אצל רופא השיניים מרגיל את הילדים ועם הזמן גם מקל על חששות מפני ביקורים אצל רופא השיניים. כמו כן, רופאי שיניים רבים נוהגים להסביר בצורה ידידותית ביותר לילדים בגדיל מעט יותר מבוגר גם על החשיבות של שמירה על השיניים בצורה שהופכת את ההרגל של צחצוח וניקוי השיניים באופן שוטף להרבה יותר מהנה וכך הוא נהפך להרגל קבוע אצל הילדים שנשאר איתם לאורך תקופה ארוכה.

רופא שיניים לילדים

תשקלו לקחת את הילד שלכם לרופא שיניים אשר מתמחה בטיפולי שיניים לילדים. רופאי שיניים לילדים מיומנים בטיפול של בעיות שיניים אשר נפוצות אצל ילדים. הם גם יידעו מתי להפנות אתכם לרופא מומחה כגון אורתודנט.עבודתו העיקרית של רופא שיניים לילדים היא מניעה – כלומר למנוע בעיות לפני שהן קורות,ושימור - כלומר בדיקות תקופתיות שגרתיות.