כלים

בטקס חגיגי ומרגש נחנך השבוע מעון מכבים המשודרג, לאחר עבודות שיפוץ נרחבות בתרומה נדיבה של גדליה פוקס מרמת אביב לזכר רעייתו המנוחה, לאה, שהלכה לעולמה אשתקד. במסגרת העבודות, שהיקפן כ-300 אלף ₪, נסגרה חצר הפטיו הפנימית של המעון הוותיק, והפכה לחדר גדול ומרשים לאירועי הגן. בנוסף, שופץ הפעלול (חדר ג'ימבורי) ונצבע המעון כולו צביעה חיצונית ופנימית. מתקני השעשועים בחצרות הגן שודרגו ונוספו להן משטחי גומי וסככות. בנוסף, בוצעה עבודת גינון בחצר המעון

ראש מועצת שוהם, גיל ליבנה: "מעון מכבים הוא אחד הוותיקים והמבוקשים ביישוב. עבודות השדרוג הנרחבות מעניקות את התשתית האיכותית והחדישה לעבודת הקודש שעושה הצוות המסור עם ילדי המעון". ליבנה הודה לצ'ריל קמפר ולענת דותן על הטיפול בגיוס התרומה, ולמנהל בינוי ותשתיות, מוטי זמיר על ניהול הפרוייקט בלוח זמנים צפוף, תוך הפרעה מזערית לשגרת היום של המעון.

בטקס, שהתקיים במעמד פוקס, בני משפחתו וחבריו לדיור המוגן בו התגורר עם רעייתו ברמת אביב, הודתה שלומית קסירר, בשם הורי המעון, לגדליה פוקס על תרומתו: "איננו רואים את התרומה הנדיבה כמובנת מאליה. אנו מודים לך ושמחים לקרוא לך הסבא של מעון מכבים".

נציג המשפחה, נחשון שובל, סיפר בפני הקהל הרב שנאסף במעון מכבים לטקס אודות סיפור עלייתה של לאה פוקס לבית קוצ'ר לארץ בגפה, לאחר שחלק גדול ממשפחתה נספה בשואה: "לגדליה ולאה פוקס לא היו ילדים משלהם. אנו תקווה שקול צהלתם של ילדי המעון בהווה ובעתיד, יהיו יד ושם לזכרה של לאה ז"ל".

לצד תשורות שהעניקו ילדי המעון לגדליה פוקס, העניקה לו גם מועצת שוהם חנוכיה, פרי יצירתו של זאב גוטליב, תושב שוהם, שעוצבה ברוח המכבים.

מעון מכבים, המנוהל על ידי החברה העירונית חמש, הוא אחד ממעונות היום הוותיקים ביישוב. לומדים בו כיום 92 ילדים, מגיל 3 חודשים ועד 3 שנים. המעון שם דגש על מסורת יהודית ונחשב לאחד המבוקשים בשוהם.