ח"כ אורלב: ”על הציונות הדתית להתפקח מאשליות ולהבין כי רק מפלגה ציונית דתית כמו המפד"ל תהיה נאמנה למשנת הציונות הדתית ולערכיה... מקטרגים שאין מפד"ל. שהיא התפרקה ושאיננה קיימת יותר. מעל במה נכבדה זאת יש לי בשורה טובה עבורכם: אנו חיים וקיימים. המפד"ל קיימת”

ח"כ זבולון אורלב, כינס היום (יום חמישי) בבית סוקולוב בת"א מאות מפעילי המפד"ל, נציגים מוניציפאליים, ראשי ארגוני הציונות הדתית והסניפים וצעירי המפלגה בו הכריז על חידוש הפעילות התנועתית תוך שיתוף מרבי של הציבור.

במהלך הכנס, הודיע ח"כ אורלב, כי יש לחדש את ההתנהלות הדמוקרטית ולחדש את הרכב מוסדות התנועה.כל זאת כדי להתכונן לקראת הבחירות הבאות. "עלינו לפעול כאילו הבחירות הן בשער. אין לנו זמן נוסף לבזבז על ויכוחים פנימיים מיותרים שאין בהם כל תועלת.לוח הזמנים קצר ויש לפעול בהקדם", אמר אורלב וקרא לאחד שורות ולפעול יחד: "אין טעם לכלות את זמננו על מחלוקת העבר הן לא רלוונטיות. עלינו לפעול במשותף כדי להבטיח את העתיד".

ח"כ אורלב אף התייחס לסוגיות המדיניות המשפיעות על השדה הפוליטי והודיע כי ”סיעתנו החליטה להתנגד באופן נחרץ לחידוש ההקפאה. לא נוכל להיות שותפים בממשלה ובקואליציה הפוגעת באופן כה אנוש וכה קשה בהתיישבות ביו"ש .איננו רוצים להפיל את ביבי וממשלת הימין, החלטתנו באה להבהיר לנשיא אובמה ולהילרי קלינטון כי אנו מדינה דמוקרטית ובידנו החופש המלא לקבל החלטות עפ"י מיטב אמונתנו והשקפת עולמנו".

במהלך הכנס חתמו מאות המשתתפים על עצומה לכינוס ועידת המפדל כדי לדון ולהחליט על חידוש הפעילות התנועתית והתחדשות מוסדותיה של המפדל וסיעתה בכנסת "הבית היהודי-מפדל החדשה" .