לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, פנתה היום (4.11) לבית הדין הארצי לעבודה באמצעות עו"ד עופר יוחננוף, בבקשה להוציא צו מניעה לשביתה הכללית במשק המתוכננת לצאת לפועל ביום שני הקרוב

כלים

לדברי המעסיקים, בקשה זו באה על מנת למנוע את הנזק הרב אשר ייגרם למשק הישראלי כתוצאה מהשבתה כללית. על פי נתוני לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, כל יום שביתה יעלה למשק כ-330 מיליון ש"ח והנזק רק ילך ויחמיר ככל שיתקדמו הימים כך שבתום חמישה ימי שביתה יגיע הפסד התוצר המשקי לכ-1.9 מיליארד ש"ח.

בלשכת התאום של הארגונים הכלכליים אומרים היום: "חייבים לזכור כי הכלכלה העולמית נמצאת כיום במשבר עמוק, וכי המשק הישראלי נפגע מכך. זהו לא זמן לטלטלות כלכליות, ושביתה כללית רק תחמיר את המצב."

שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים: "צר לי כי הגענו למצב בו אנו נדרשים לבקש מבית הדין להוציא צו מניעה לשביתה. אני בטוח כי אין צורך בשביתה וכי ניתן להגיע לפתרון המצב על ידי התעקשות על מו"מ בין כל הצדדים ומתוך רצון אמיתי והבנה כי יש לשפר את מצבם של עובדי השירותים והקבלן.

אני השתכנעתי כי רוה"מ רוצה למצוא פתרון אמיתי לבעיות שנדונו סביב השולחן וחבל כי פקידי האוצר המתבצרים בעמדותיהם מקשים על מציאת פתרון.

פקידות האוצר מסרבת להבין כי המחיר שכולנו נשלם לאחר שביתה או לאחר התערבות הכנסת יהיה גבוה בעשרות מונים ממחיר כל פשרה אליה צריך וניתן להגיע טרם פרוץ השביתה. אני קורא לראש הממשלה לנצל את הזמן שנותר עד יום שני, ולאלץ את הפקידות להבין כי אין זה הזמן לשביתות".