ראש המועצה האזורית רמת הנגב ריפמן לראש הממשלה : "יש לנצל את ההזדמנות, ולהקים 25 ישובים בדואים בנגב עכשיו". ראש המועצה האזורית רמת הנגב קורא לראש הממשלה לפעול להקמת 25 ישובים בדואים בנגב ולא לחכות ליישום דו"ח גולדברג

במכתב שהוציא הבוקר לראש הממשלה, קורא שמוליק ריפמן לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפעול מיידית להקמת 25 יישובים בדואים בנגב, ולא להמתין ליישום מסקנות דו"ח גולדברג- תהליך שעלול לקחת שנים ארוכות.

"לצערי יישום מסקנות דו"ח גולדברג לא נראה בעתיד הנראה לעין. הצעדים שעשית להוציא את מסקנות הדו"ח מן הכוח אל הפועל נתקעו וכתוצאה מלחצים שונים בימין ובקרב חוגים קיצוניים הועבר הדו"ח "לבחינה נוספת אצל היועץ לביטחון לאומי", האלוף (במיל') יעקב עמידרור. להערכתי זוהי דרך לקבור את מסקנותיו.

זאת ועוד, על פי הפרסומים בכלי התקשורת, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מר איל גבאי, שהיה הרוח החיה מאחורי המהלך, והוביל את ההערכות ליישומו מסיים בימים אלה את תפקידו", כותב ריפמן.

"לנוכח האמור לעיל מסקנתי היא ברורה: במקום לעסוק במניפה המלאה של כלל הסוגיות שבהן עוסק הדו"ח, יש להתחיל בהקמתם של כ-25 ישובים חדשים לפזורה הבדואית בנגב. אין ספק כי דו"ח גולדברג הרים את הסלע שתחתיו שוכנת בעיית הפזורה הבדואית כבר שנים וכרגע עומדת בפנינו האפשרות לעקור את הבעיה מהשורש, או להחזיר את הסלע למקומו ולתת לבעיה להמשיך ולגדול, עד שאולי לא נוכל למצוא לה פתרון יותר.

"אני קורא לך ללכת למהלך מנהיגותי אמיץ בעל חשיבות חברתית, אסטרטגית וגיאוגרפית. מהלך זה יחזק את האמון בממשל ובמדיניותה הן מבית והן בעולם. אני משוכנע כי בהתנהלות נכונה הוא גם יביא לשיתוף פעולה של החברה הבדואית שאין לי ספק כי גם היא מחפשת מוצא מן התקיעות שבה היא נמצאת. אדוני ראש הממשלה. הנגב זקוק לעשייה אמתית. הקמת ישובים חדשים לפזורה הבדואית חיונית כמו חמצן לפיתוח הנגב", מסכם ריפמן.