כבר עשרות שנים שבתי המגורים שלנו מעוצבים כך שיש חלל מרכזי לבילוי משפחתי. פעם היו קוראים לזה חדר משפחה, היום זכה האזור הזה לכינוי סלון. רוב בתי המגורים כוללים סלון מובנה שנמצא ברוב המקרים במרכז הדירה ובחיץ שבין המטבח לחדרי המגורים. סלון הבית הוא בעצם תמצית כל האווירה, והוא אמור לשדר נינוחות, אינטימיות ומשפחתיות

כלים

מדריכים מקצועיים לעיצוב פנים לא יתיימרו להמליץ לכם על צבעים מסוימים או עיצובים ספציפיים של שולחנות וספות, אלא יתמקדו במי שאתם, באופי שלכם ובמה שתרצו לשדר וליצור בין קירות ביתכם. זכרו שמטרת הסלון היא להיות בראש ובראשונה נוח ונעים להניח את הראש אחרי יום עבודה, או לשבת על השטיח ולשחק עם הילדים.

בחירת פינות ישיבה

ברוב המקרים סלון הבית מורכב מרהיטים קבועים, שרק העיצוב, הגודל והסגנון משתנים מבית לבית. רוב מערכות הישיבה לסלון יכללו שולחן קפה נמוך באופן יחסי, ספות ישיבה בהרכב של ספת שלושה מושבים, שני מושבים וכורסא, לעיתים מספר הדומים או שרפרפים ומזנונים לפינת הטלוויזיה, להחזקת ממיר דיגיטלי או מערכת קולנוע ביתי.

הבינו כלל פשוט: סלון צריך להיות מרווח. הרגשת הריווח יכולה להיות קשורה במיקום החפצים והרהיטים, או בשימוש בצבעים בהירים: לבנים ופסטליים. בהתאם לכך, דעו שצבעים בגוון חום ואדום משרים אווירה אינטימית ומשפחתית. בדרך כלל, נהוג ליצור קונטרה מסוימת בצבעים: קיר לבן מתאים לספות צבעוניות ולהפך. באפשרותכם להרכיב את פינות הישיבה בעצמכם או לרכוש פינות ישיבה מאובזרות ומרוהטות מראש, מה שגם בדרך כלל מביא להשקעה נמוכה יותר.

פינת טלוויזיה

גם בימים אלה, כשבחדר הילדים, בחדר השינה של ההורים ואפילו בחדר האורחים יש טלוויזיה – כולנו מעדיפים לשבת יחד בסלון ולצפות ביחד בתוכניות האהובות. יש פינות טלוויזיה שהן בעצם סלון הבית עצמו, ויש פינות טלוויזיה שנמצאות במפגש בין חדרי השינה, ומיועדות בעיקר לילדים ולחבריהם.

בכל מקרה, מגמות בעיצוב המודרני ממליצות לבחור בריהוט שמסתיר עד כמה שניתן את מערכות ההפעלה. כלומר: ארוניות סגורות בתוכן נמצא את רמקולים, שלטים, ממיר דיגיטלי, מערכת קולנוע ביתי, ספריית הסרטים, פליי סטיישן ועוד. העניין הוא למנוע הצטברות אבק ככל שניתן, ולשמור על קווי עיצוב נקיים ואסתטיים שלא כוללים כבלים וחוטי חיבור חשמליים.

ריהוט דיגיטלי

ריהוט דיגיטלי זה מושג שעוד לא שמעתם? אל דאגה, אתם יודעים בדיוק מה הכוונה רק לא מכירים את צמד המילים. הכוונה היא שהיום, כל רמקול, ממיר דיגיטלי, מערכת קולנוע ביתי, סטרימר וטלוויזיה הפכו לאביזר עיצובי לכל דבר. גם אם נחפש, נתקשה למצוא היום טלוויזיות ענקיות עם מסכים שמצריכים כונניות שלמות.

בחנויות מחשבים ובמרכזים למכשירי חשמל תוכלו למצוא היום עיצובים חדשניים שהופכים את מכשירי החשמל לאלמנטים דקורטיביים. למשל, תוכלו למצוא רמקולים שטוחים שתלויים כמו תמונה על הקיר, רמקולים צבעוניים בדוגמאות משבצות ועיגולים בשלל צבעים, קופסאות עוטפות לממירים ועוד, הכול תלוי בסגנון ובתקציב.