כלים

סנטה קרוז, בירת טנריף, האי הגדול באיים הקנריים, מארחת בכל שנה את הקרנבל הלטיני הכי קרוב לישראל.  הוא מושך אלפי אנשים מרחבי העולם שנוהרים אליו על מנת להיות חלק מהחוויה המצחיקה והמרגשת. האי בשליטת ספרד שוכן באוקיינוס האטלנטי מול חופי מרוקו, ומזג האוויר חמים במשך החורף

הקרנבל נערך בעיר הבירה סנטה קרוז ומגיע גם לעיר הנופש הטרופית פוארטו דה לא קרוז. בכל פינה ובכל שכונה בטנריף מרגישים בחגיגיות והמקומיים והאורחים כאחד נוהרים בהמוניהם לאירועים המרכזיים. הקרנבל נערך בין ה-16-26 בפברואר.

בנוסף לאירועים המרכזיים הרשמיים, בכל פינה ובכל שכונה מתקיימות בתקופת הקרנבל מסיבות חגיגיות מטורפות, אוכל טוב, מוזיקה והמון אלכוהול עד אור הבוקר ואי אפשר להישאר אדיש ולא להידבק באווירה המיוחדת.

איל שטרק, מנהל השיווק של חברת התיירות אלדין טרוול, המתמחה בהזמנת בתי מלון וסיורים ברחבי העולם, מסביר כי: "בימי הקרנבל משנה סנטה קרוז, העיר המעט קודרת הזאת את המראה שלה מקצה לקצה. היא מתמלאת בצבעים ובמוזיקה. אחת הדרכים היא באמצעות קישוטים שהעירייה תולה ברחובות הרובע המרכזי, אבל גם התושבים, בעלי החנויות, בעלי הדירות והמרפסות תולים קישוטים פרטיים רבים שמוסיפים לא מעט לאווירת הקרנבל."

הקרנבל של טנריף מפורסם בזכות שני אירועים – מסיבת חילופי המינים, במהלכה מופיעים משתתפי הקרנבל לבושים בבגדי המין השני, וטקס קבורת הסרדין, בתום לוויה ארוכה, אליה מגיעים המשתתפים לבושי שחורים וממררים בבכי כאשר בובה גדולה של סרדין נטמנת באדמה. הלוויה מציינת את סיום חגיגות הקרנבל ואת הפרידה, על פי המסורת הנוצרית, מן הבשר.

בנוסף לאירועים החגיגיים יוכלו אורחי הקרנבל לחגוג באטרקציות הרבות שמציעה טנריף: חופי ים משגעים, מזג אוויר נוח ובתי מלון מפנקים במחירים סבירים.

השנה האירועים המומלצים נערכים ב16 20 21 ו-25 לפברואר. התוכנית המרכזית כפי שפורסמה במשרד התיירות:

ביום ה' ה-16 בפברואר יערך ב-21:00 בערב, מסיבת גאלה לבחירת מלכת הקרנבל הבינלאומי ה-2012. באופן מסורתי מדובר בבחורה צעירה ויפה, תושבת האי כמובן אך היא לאו דווקא גרה בסנטה קרוז והיא מוכתרת קבל עם ועדה. באופן מיידי בוחרים גם בבני לוויתה. ממש בונים אגדה של חצר מלכותית שמקיפה את המלכה והמלכה הצעירה שזו ילדה שמחופשת לנסיכה, מן הסתם תפקיד הקוסם לכל ילדות טנריף. לאחר בחירת המלכה יוצאת כל הפמליה לתהלוכה הראשונה מתוך שלל תהלוכות שיתקיימו בשבועיים האלה.

ביום ב' ה-20 בפברואר תערך ב-7:00 בבוקר הצגת פולחן בשם "matarla Culebra" בשם להרוג את הנחש. זו הצגת פולחן מסורתית בפוארטו דה לה קרוז. מסלול הקרנבל יעבור באזורים שונים ברחבי המדינה.

ב-22:00 יערך נשף גדול בפלאסה דה לה קאיה (Plasa de la calle).

ביום ג' ה-21 בפברואר בשעה 13:00 יערך ראלי המכוניות המסורתי הקרוי XL EL VALLE .

ובשעות אחר הצהריים יערך שיאו של הקרנבל, המצעד הגדול בסנטה קרוז שנערך באופן מסורתי ביום שלישי וקרוי ה-Carnival Tuesday או EL COSO המצעד חוצה את רחובות סנטה קרוז. המלכה והפמליה שלה צועדים בראש התהלוכה בתלבושות מהודרות מעוטרות בנוצות ובפרחים.

במהלך יום זה התפרסם הקרנבל של טנריף בכך שגברים רבים לובשים בו בגדי נשים, תחפושות של נשים ורוקדים כנשים ברחובות העיר. מוסיקה בקצב לטינו אמריקאי ואפריקאי מלווה את התהלוכה במשך כמה שעות, כאשר היא חוצה את כל הרבעים והרחובות המרכזיים של סנטה קרוז.

ביום רביעי ה-22 בפברואר יערך טקס מסורתי בשם "קבורת הסרדין". במהלך הטקס מסיעים ברחבי העיר בובה ענקית של סרדין. מאחורי המשאית שנושאת את הסרדין צועדים אלפי חוגגים שמציגים מופע סאטירי של בכי ואבל.

הם מקוננים על מותו של הסרדין, מבכים את האובדן שניחת עליהם, לובשים שחורים ולפעמים אפילו מכסים ראשם באפר. כל אלה עושים את דרכם לטקס הקבורה של הסרדין. לוויית הסרדין מציינת את הפרידה המסורתית מן הבשר. על פי המסורת הנוצרית המאמינים לא אוכלים בשר מיום זה ועד חג הפסא – לאחר ארבעים ימים.

ביום שבת ה-25 בפברואר יערך בגרנד פוארטו דה לה קרוז . האירוע החשוב ביותר של הקרנבל המצעד הבינלאומי לשנת 2012. המסלול יעבור באזורי שונים בפוארטו דה לא קרוז.

הצעת שהייה:

לחוגגים בקרנבל טנריף מומלץ ללון במלון Marquesaברמת 3 כוכבים. המלון ממוקם באזור המדרחוב במרכז פוארטו דה לה קרוז. המחיר בימי הקרנבל: החל מ- 326 ₪ ללילה לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר וניתן להזמין אירוח הכולל גם ארוחת ערב.

ניתן להזמין לינה בבתי המלון בעת הקרנבל וסיורים באזור בחברת אלדין טרוול באמצעות אתר החברה www.aladdintravel.co.il, או באמצעות המוקד הטלפוני 03-9428100