ציפי לבני מכריזה בועידת ישראל 2021 - דה מרקר: כשאהיה ראש ממשלה אקבע: אין לימודי ליבה אין כסף

לבני תקפה את החינוך החרדי וציינה "לימודי ליבה הם חובה לתקצוב מוסדות לימוד, אם אין ליבה לא יהיה כסף שיוזרם על ידי הממשלה."

לבני הציעה לשנות את שיטת הממשל בישראל כדי למנוע מצב של סחטנות פוליטית.

לדבריה, "כל שר הממשלה פועל לטובת סקטור מסוים, והמפלגה הגדולה במדינה עסוקה בלשלם לחלקים הקטנים במדינה כדי שיישארו בממשלה. זו שיטה שמעדיפה את הסקטורים ולא רואה את הציבור העובד, ממעמד הביניים, הציבור הציוני שרוצה לחיות כאן ושילדיו יקבלו חינוך לערכים והם יישארו כאן גם בתנאים הקשים ביותר. זו תפקידה של מנהיגות ולא של ועדות".

"אנחנו צריכים להציג חזון ציוני חדש. שנה זו יכולה להיות שנה שבה 50% יקבלו צו ראשון, אבל הם יקבלו פטור מיידי ו-50% ילכו לשרת בצבא... כל אזרח צריך לתרום למדינה אם זה בשירות אזרחי, שירות צבאי, תרומה לקהילה- הם צריכים להיות חובה כדי ליצור שוויון והיטמעות".

"נתניהו נמצא במגרש שהוא לא רוצה להיות בו, ולא מאמין בו. הוא משלם לפוליטיקה החרדית... לכן אנחנו צריכים בחירות כבר ב- 2012".

לשיטתה, רק שילוב של פתרונות בשלושת התחומים יוכל לשנות את ישראל. היא הסבירה כי "יהודי-דמוקרטי אומר שצריך להפסיק את המונופול של הדת שנמצא אצל החרדים. העקרונות של המדינה לא מתנגשים עם הדת אנחנו מדינה בלי גבולות, ובוקר אחד קם רב ואומר שלא צריך להשכיר דירות לערבים".

יו"ר חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב ברך על דברי יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני כי מוסדות חינוך שלא ילמדו תוכנית ליבה לא יקבל מימון ממשלתי. רגב ציין ש"זו הפעם הראשונה שראש מפלגה גדולה מתייצבת מאחורי עיקרון זה שחיוני להצלת עתיד כלכלת ישראל".

לדברי רגב, "זו הוכחה נוספת שיש להקים ממשלת חרום אזרחית שתבצע מהפכה אזרחית ותציל את עתיד מערכת החינוך ושוק העבודה. כל ילד שגדל ללא תוכנית ליבה יתקשה מאוד להשתלב בשוק העבודה".

רגב ציין ש"מדו"ח חדו"ש על עמדות המועמדים לראשות העבודה בנשואי דת ומדינה עולה שארבעה מהם, כולל יחימוביץ' ומצנע, תומכים גם הם בהתניית תקצוב לחינוך בתוכנית ליבה".

עם זאת הוא הזכיר, שהחוק שפוטר ישיבות קטנות (ישיבות לגילאי תיכון) מתוכנית ליבה עבר תחת קואליציה של קדימה והעבודה והביע תקווה ששתי המפלגות ידעו בעתיד לתקן את טעותן.