כלים

מפקחי מינהל מקרקעי ישראל ושוטרי משטרת ישראל פינו היום פלישה לאדמות מדינה ברח' גאולי תימן בפ"ת. הפולש, בועז אהרון, השתלט על מגרש של חצי דונם, המיועד לשיווק למגורים

פלישה לאדמות מדינה המיועדות לשיווק למגורים, בהיקף כחצי דונם, ברח' גאולי תימן בשכונת שעריה בפתח תקוה, פונתה היום במסגרת מבצע אכיפה באמצעות צו סילוק פולשים, על ידי מפקחי מינהל מקרקעי ישראל ושוטרי משטרת ישראל.

הפולש, תושב פ"ת בשם בועז אהרון, המתגורר באיזור, השתלט על מגרש המיועד לשיווק לבנייה למגורים ברח' גאולי תימן 23 בפ"ת, גידר אותו והציב במגרש מכולה קרוואן וציוד נוסף.

מטרתו של אהרון, ככל הנראה, היתה לסייע לגורמים עבריינים להשתלט על הקרקע, שערכה רב. אהרון הציב על הקרקע קראוון וקונטיינר, כשהוא ממשיך להתגורר בדירתו הסמוכה לאיזור.

כעת יחל במינהל מקרקעי ישראל בתהליך משפטי במטרה להגיש נגד אהרון תביעה למימון הוצאות הפינוי שנגרמו למדינה בשל פלישתו לאדמותיה, הכוללות את הוצאות הציוד ההנדסי, עלויות כוח האדם ועוד.

ממונה הפיקוח במחוז מרכז במינהל מקרקעי ישראל, אהוד גבריאלי, אומר כי: "גורמים עבריינים מנסים להשתלט על אדמות המדינה, בעיקר באיזור המרכז בו ערך הקרקע גבוה. הפעילות הפלילית הזו, הבאה על חשבון הציבור, מפריעה להאצת קצב שיווק הקרקעות לבנייה, הדרוש כדי להוריד את מחירי הדיור. מינהל מקרקעי ישראל ימשיך באכיפה הבלתי מתפשרת כנגד תפיסת קרקעות הציבור בניגוד לחוק בנחישות ובעקביות.

"המינהל לא יאפשר לפולשים לאדמות מדינה להפיק רווחים על חשבון הקופה הציבורית, והפולשים ייתבעו על הוצאות הפינוי, בנוסף לדמי שימוש רטרואקטיביים עבור השימוש שעשו בקרקע."