בימים אלה הארץ גועשת חדשות לבקרים לכל מיני שערוריות . הנה כי כן , לפנינו תיק חקירה , אשר בראשיתו הוטל עליו צו איסור פרסום , והמון מן הנסתר , לאור כך , געשו כל מדורי הרכילות על מעצרו של עו"ד רונאל פישר .

כלים

נשאלת השאלה , למי יש אינטרס להדליף מידע עדין שכזה ? ובכל מקרה , האם ניתן היה שלא לפרסם את עצם קיום צו איסור הפרסום ולמעשה לא לפרסם בכלל, כי כן , נראה כי חקירה שכזו הייתה ממצה את האפשרויות בצורה יותר עניינית או לחילופין הייתה נראית מבחינה ציבורית יותר אתית .

במה דברים אמורים : ראשית, אין ברצוני כמומחה בדין הפלילי לבוא ולסנגר על עמיתי עורך הדין פישר, אך הדברים כפי שהם אינם נראים טוב !

כאשר הציבור ניזון משמועות בתקשורת כי הולכת להתפוצץ ה"פרשה" שתהיה זו שתסעיר את המדינה אתה בהחלט מצפה כי שזו תפורסם יהיו הדברים מבוססים כדין .

בפועל , לאחר צו איסור הפרסום נודע לציבור כי מר פישר נעצר בחשד למתן שוחד לבכירים במשטרה תוך הטחת מניפולציות ותחבולה בלקיחת כספים לכאורה מלקוחותיו עבור שוחד לשוטרים.

כמומחה בדין הפלילי , מתן שוחד הינה בעבור טובת הנאה ו/או לחילופין ניסיון לקבלת טובת הנאה בכדי להשיג תוצאה מבוקשת בעבור נותן השוחד .

הכיצד ייתכן כי ידיעה תקשורתית על מעצרו של עו"ד פישר יוצאת לפועל בעיתוי שכזה , ואני אפרט, כולנו יודעים היום כי בידי המשטרה ראיה שעו"ד פישר גבה מאדון חסן הידוע מזוודה ובה 150,000$ , הייתכן כי זו היא הפרשה שעליה הכינה המשטרה מגש של הפתעות .

חברים, על כולנו לדעת, לקיחת מזוודה ובה 150 אלף דולר איננה מתן שוחד . יכול להיות שישנה עבירת מס, יכול להיות שהסכום האמור ניתן תוך כדי תחבולה .מרמה וכו..

למה אני אומר דברים אלו? למעשה המשטרה לפי מקורות התקשרות עדיין לא קישרה מי אלו השוטרים ה"מושחתים" לכאורה שמיחסים להם את "הגרון העמוק" של פישר .

אם כך הדברים , פעל עו"ד פישר בחוכמה רבה כאשר טען בחקירתו, וזאת על פי גורמי התקשרות כי למעשה גבה את שכר הטרחה שלו ממר חסן, לאור העובדה כי זה היה בעייתי במתן שכר הטרחה המגיע לעו"ד פישר .

נראה כי אם אלו הן הדברים , ייתכן כי המשטרה ביצעה שוב צעד טקטי מקדים ושגוי , כי כן, הייתה פועלת בחוכמה אילו הייתה מתעדת את קבלת הכסף ממר חסן ורואה לאן כתובתו . למעשה , אילו הייתה המשטרה פועלת כאמור הרי שהייתה מגלה בנקל את מקבלי השוחד או למעשה הייתה מגלה כי ההר הוליד עכבר ולכל היותר התבצעה לפניה עבירת מס או קבלת דבר בתחבולה .

זאת ועוד , כדי להוסיף חטא על פשע, שוב המשטרה יצאה בחגיגות כי נמצא הרוצח של שלי דדון.

אך.. עדיין לא נמצא מניע. הדברים הללו מקוממים עד בלי די , נשאלת השאלה שוב ושוב , אם כך הדברים , מדוע לפרסם ? הייתכן ..... להזכיר לכולנו ,: סולימאן אל עביד, עמוס ברנס , רומן זדרוב שעדיין מתברר בעליון , שאולי שוב נעשה צעד אחד יותר מידי שכן , אז הדרך לחזור אחורה קשה מנשוא .

כל שנותר לנו זה פשוט לראות את השחקנים היושבים מולנו ולשתוק, פשוט כך . לתת לבית המשפט ברוגע ובניחותה להכריע את מה שאנו כאזרחים כמהים , לצדק לבוא .

בטח לא במשפט שדה .

חברים, המסקנה , ראשית , אל תקשיבו לכותרות , מטרתן אחד היא , למכור , זכרו כי מדובר בבני אדם עם משפחות ויכול... שהמשטרה טועה . כבר היו דברים מעולם...

הכותב הינו מומחה בדין הפלילי  והבעלים של משרד עורכי דין יוסי כרמלי ושות'