הנשיא פרס באילת: "עם ישראל מודה ללוחמי חיל הים וזרועות המודיעין אני מברך את הרמטכ"ל החדש על ההצלחה המרשימה שחסכה חיי רבים. בחריקת שיניים ובעין דומעת עלינו לשוב לשולחן המשא ומתן"

נשיא המדינה פתח הבוקר את ועידת הנגב באילת ב-5 דקות דומיה לגלעד שליט. לאחר מכן, נשיא המדינה היה אורח הכבוד יחד עם ראש הממשלה ונשא דברים בטקס הממלכתי לציון מבצע עובדה, יום שחרור אילת.

בפתח דבריו הגיב הנשיא ללכידת ספינת הנשק ויקטוריה: "בראשית דברי ברצוני להביע את מלוא הערכתי לחיילי צה"ל ולמפקדיו, על ההישג המרשים של לכידת ספינת הנשק ויקטוריה היום. תודה מיוחדת ללוחמי חיל הים ולחיילי זרועות המודיעין על פעולתם הנועזת. יישר כוח לרמטכ"ל החדש,  רב אלוף בני גנץ על ההצלחה  המרשימה שחסכה חיים."

הנשיא התייחס למצב התהליך המדיני מול הפלשתינאים ולמצב הגיאופוליטי: "היום אפשר לומר: יהיה שלום אזורי. לא מצרים, לא סעודיה, לא ירדן, לא הפלשתינאים ולא אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להשאיר אזור אסטרטגי זה הפקר למחבלים. לשואפי ההגמוניה האיראנית. מתחייב מאליו ומחייב את כל המדינות לנקוט באסטרטגיה של שלום, באסטרטגיה של ביטחון, באסטרטגיה של שיתוף פעולה.

דווקא עכשיו הסערה פוקדת את המזרח התיכון, ומול הניסיונות הנואלים של המחבלים לחבל בשלום, אין בדעתנו להילכד לנצח במעגל דמים. נכה באויבים. נקרב את השכנים. אני פונה לשכנינו- למצרים, לירדן, לפלשתינאים, לסעודיה ולמפרציות בואו נשתף פעולה כבר עכשיו במלחמה בטרור. הסכנה היא משותפת לכולנו והסיכוי יגדל אם נעמוד נגדה כולנו יחדיו. כך ניצור תשתית מדינית וביטחונית כדי להעניק לילדינו עתיד טוב יותר."

הנשיא הדגיש "אני יודע כי רוב אזרחי ישראל מוכן לגבות מהלכים מדיניים של ממשלת ישראל לקידום השלום. עם זאת, אינני מתעלם מהסיכונים אך הסיכון שבהעדר שלום הוא גדול. אני כואב, כעַם ישראל כולו, את הרצח הנתעב באיתמר. עלינו בחריקת שיניים ובעין דומעת לשוב לשולחן המשא ומתן. אני קורא להנהגה הפלשתינאית לחזור לנתיב ההידברות. שלום לא יושג בכפייה. לשלום דרושה הסכמה."