נשיא המדינה לכינוס ארגון אופ"א, איגוד התאחדות הכדורגל האירופית: הכדורגל הוא סוכן השלום הגדול ביותר. נשיא המדינה פתח היום את קונגרס אופ"א, התאחדות הכדורגל האירופית בתל אביב. בדברים שנשא אמר הנשיא: "כישרון אינו מתנה, כשרון הוא תהליך , עבודה קשה, אימונים ופיתוח מיומנויות של איכות ומצוינות. כדורגל מאחד בין אנשים, בין דורות, ובין דתות. אם אתה מהיר וטוב – לא חשוב מאין הגעת.זהו הניסיון הרציני ביותר להילחם בגזענות, זהו ספורט שמקרב בין הלבבות, בין העמים."

כלים
""בשבילי כפוליטיקאי כדורגל הוא בעל תרומה גדולה לשלום. עבור ילדים משני העמים המשחק הוא מקור להתגבר על פערים ודעות קדומות .כדורגל הוא הגשר בין ילדים פלשתינאים לישראלים, בין העמים גם בימים קשים ." הנשיא התייחס ל 27 מועדוני הכדורגל של מרכז פרס לשלום המשותפים לישראל ולפלשתינאים.

עם הגעתו קיבל את פני הנשיא נשיא התאחדות הכדורגל האירופית, אופ"א מישל פלטיני. השניים התחבקו בחום והנשיא אשר ביקש מפלטיני בפגישתם האחרונה בארץ לקיים בישראל אירועים של אופ"א הודה לו על כי בחר לקיים את הכינוס בישראל. "היית שחקן כדורגל ענק, אתה נשיא מצויין לאופ"א וגם בעל חוש הומור יוצא דופן" אמר פרס לפלטיני. השניים ישבו בחדר צדדי טרם עלייה לבמה והחליפו חוויות מהעבר.