חה"כ עמיר פרץ ושלמה בוחבוט יו"ר השלטון המקומי פתחו היום את קמפיין השטח שלהם לפריימריז למפלגת העבודה שייערכו ב-12 לספטמבר. פרץ ובוחבוט פתחו את סיורם בכנס פעילים במעלות תרשיחא בהשתתפות מאות פעילים ולאחר מכן סיירו בשוק העירוני, בו עבר פרץ את "מבחן השוק" בעיר המזוהה עם הליכוד, והתקבל בחום רב

בכנס הפעילים התייחס פרץ למאבק החברתי: "יש היום רעידת אדמה כי היא הייתה צפויה מראש. זה היה רק עניין של זמן, כי אף אחד לא יכול להתעלם מזה שההוצאות שלו כל הזמן עולות וההכנסות לא. אנשים היום צריכים לחסוך על קוטג' ועל מקלחות בקיץ כי אפילו דברים בסיסיים כדיור, מזון ומים נורא יקרים. אוגוסט 2011 ייזכר כסיומה של המהפכה הקפיטליסטית של בנימין נתניהו. הקפיטליזם זה הדת של נתניהו ואדם לא זונח את דתו, כדי שהמציאות תשתנה צריך שהממשלה תשתנה".

בהתייחסו לפריימריז אמר פרץ כי: " בכוונתי להביא קולות חדשים לעבודה וכי הליכודניקים הם לא הבעיה, אלא הפתרון. אני רוצה שמפלגת העבודה תהפוך ביתם הטבעי של כל אותן אוכלוסיות אשר באורח חייהם, חיים את רוחה של תנועת העבודה".

שלמה בוחבוט אמר כי: " אני מכיר את עמיר שנים רבות. יש לנו דרך אחת והיא הדרך החברתית שצמחנו וגדלנו בה. אנחנו לא מכירים כאן דרך אחרת לייסד פה מדינה של כולם. בליכוד מנסים לעשות הכל כדי לשבור את המחאה בדרך של ספינים ופוליטיזציה. מפלגת העבודה בראשות פרץ תהיה איתות ברור לשינוי שמתחולל. לאור המצב החברתי של היום מפלגת העבודה יכולה לקבל בקלות 20 מנדטים". בכנס הפעילים הודיע גם לראשונה שאוקי חורי, לשעבר ראש מועצת מסעודה על תמיכתו בפרץ.

מאוחר יותר ביקר פרץ במאהל מחאת הדיור הדרוזי שהוקם היום בצומת הכניסה ליישוב ירכא. שקיב אבו טריף, נציג מחוסרי הדיור ביקש להודות לפרץ על ביקור התמיכה, והוסיף כי " היום אתה חה"כ, אבל בעתיד אני מקווה שתהיה לך יותר השפעה. אני מבקש ממך להעביר מסר לממשלה כי אנחנו הדרוזים לא מפחדים מהחיזבאללה ולא מאיראן. אנחנו כן מפחדים מהחיסול הממוקד שעושה לנו ממשלת ישראל".

חה"כ פרץ אמר לדיירי המאהל כי "אני מקווה שיצטרפו אליכם עוד ועוד אוהלים. התמיכה הציבורית במאבק גדלה מיום ליום והיא צריכה להיראות. אנחנו בתחילתו של שינוי. זוהי סיומה של המדיניות שנתנה לעשירים בתקווה שהרווחה תטפטף למטה. האוהל הזה הוא כרטיס אדום לממשלה. לא מדובר פה באטימות ממשלתית אלא זוהי המדיניות שלה".

פרץ הוסיף: "הגיע הזמן שישראל תגיד לדרוזים שאנחנו לא רוצים רק ברית דמים, אלא גם ברית של החיים. לא רק שנמות ביחד בצבא, אלא גם שנחיה ביחד בכבוד. הבעיה במגזר הדרוזי היא גם עיכוב תוכניות המתאר לבניה וגם היעדר הקרקע לבנייה. צריך לאשר את תוכניות המתאר של הרשויות הדרוזיות. אפשר לעשות זאת תוך כמה חודשים וצריך להגדיל את שטחי השיפוט של הרשויות הדרוזיות".

קודם לביקור במאהל בירכא, ביקר פרץ גם בבית ג'אן במפעל הטקסטיל מקט ספורט ונפגש שם עם הנהלת המפעל ועובדיו. את פרץ ליווה לאורך היום סאלח סעד, ראש המטה שלו במגזר הדרוזי.