כלים

כולנו נוטים לחלום על בית בעיצוב עכשווי ואין זה פלא, אנו מוזנים בפרסומים שונים בכתבות ובתוכניות טלוויזיה. למעשה, עיצוב נכון העונה לצרכים יהיה רק בבית מסודר. כלומר יש לעבור שלב מקדים שאינו כרוך בהוצאות כבדות כגון שבירה או בנית קירות כלשהם, המספק תוצאה מהירה, והוא ארגון וסידור הבית. למסודרים שבינינו התהליך ברור מאליו למי שבאופיו קיים הצורך להיפטר מחפצים וניירת שאין בהם צורך. אולם מרבית האנשים דווקא נוטים לאגור והפרידה קשה עליהם... גם הכותבת לוקה בפגם זה

כתבה זו נועדה בעיקר לנסות לעזור לאלו המשויכים לרוב הזה, בעזרת עצות פשוטות וקלות ליישום. התחושה שתלווה אותנו לאורך התהליך ועד סיומו תהיה הרגשת הקלה, רוגע ואור.

ראשית, קחו דף ורשמו עבור כל חדר בבית מהו לדעתכם האזור "הבעייתי" בכל מה שקשור לסדר ולארגון בו. מה הדבר שהכי מרגיז אתכם שאתם חולפים על פני אותו אזור. ליד כל פריט ברשימה רשמו ספרה בין 1 ל 10 כאשר 10 הוא האזור הבעייתי ביותר ו 1 הוא אזור סביר.

כעת יש לכם רשימה מוגדרת. אין לזלזל או לדלג על שלב זה. עד עכשיו התהלכתם בבית בהרגשה שאין סיכוי לצאת מהבלגן בחוסר אונים, אך כאשר הכול נרשם העסק נכנס לתוך דף אחד בעל ממדים קטנים יחסית פתאום כבר השד לא נראה כל כך מפלצתי אלא מצטמק לכדי אוסף של פריטים הרשומים על דף. אל דאגה, את הרשימה הזו ביכולתנו לקצר. אנו נטפל במסירות ובסבלנות בכל פריט מהרשימה שהכנתם.

כמובן, ניחשתם נכון, אנחנו נתחיל באזור הבעייתי ביותר. והיה ומדובר בארון הבגדים שלכם או של הילדים קחו נשימה עמוקה כי מדובר פה בפרידות רציניות...  הצד האופטימי הוא שקרובי משפחה או מוסדות צדקה מאד ישמחו לקבל את מה שלכם כבר לא מתאים או נמאס. הכינו מראש משטח או מיטה לצורך המיון או לקיפול מחדש.

רוקנו את המדפים ועברו בגד אחר בגד, חשבו היטב מתי לבשתם את הבגד לאחרונה ומה דעתכם עליו. השתדלו להימנע מנוסטלגיה. באשר לילדים אל תאמינו למראה עיניים בקשו מהם למדוד הם ייהנו מהחוויה ואתם תהיו בטוחים שלא מסרתם בגד שמתאים לילדיכם. מטרת המיון להישאר עם שליש מהכמות המקורית!

את שאר הבגדים ארזו כך שתוכלו להעביר או למסור בקלות. מומלץ להשתמש בשקיות זבל עם שרוך לקשירה.

את הבגדים שנכנסים חזרה לארון, מיינו לפי צבעים קפלו בערימות לא גדולות מידי. עתה התפנה מקום ומלאכת הסידור קלה בהרבה. הניחו את הבגדים בארון לפי צבעים, החלוקה לצבעים נעימה לעין ומאפשרת בחירה נוחה בהתאמת הלבוש.

אמצו לכם שיטה של הוצאת בגד מהערימה ע"י הרמת כל מה שמעליו באופן כזה שלא תהיה מפולת והערימה לא תתמוטט. אין למשוך חולצה ממרכז הערימה, כך תוכלו לשמור על הסדר לאורך זמן ממושך יותר.

בין הערימות הוסיפו דפים מפיצי ריח המיועדים בדרך כלל למייבש הכביסה, או שקיות פתיתי סבון ריחני כך שבכל פעם שתפתחו את הארון תוכלו ליהנות לא רק מהסדר אלא גם מהריח.

פנקו את עצמכם ורכשו קולבים חדשים אחידים לכל הארון, רצוי שיהיו דקים כך יתפסו פחות מקום לתליה. ועכשיו, הסתכלו על התוצאה, הריחו את הריח  - נכון שאמרתי... הרגשת הקלה רוגע ואור.

הכותבת היא דבורה צרויה, מעצבת פנים