רשות מקרקעי ישראל פותחת את ספרי החשבונות שלה בפני הרשויות המקומיות ומאפשרת נגישות למידע הקשור להתנהלות הכספית מול כל ישוב וישוב

החל מהשבוע תאפשר רשות מקרקעי ישראל גישה ישירה לגזברי הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות לספרים ולמאגרי המידע הפנימיים שלה בהם מרוכזת הפעילות השיווקית והכספית של כל רשות ורשות

באמצעות כרטיס חכם יוכל כל גזבר לראות את המידע על שיווקי המינהל בתחומי הרשות שלו ואת הכספים המגיעים לו משיווקים אלו

רשות מקרקעי ישראל תאפשר, החל מהשבוע, לכל גזבר רשות מקומית לגשת למאגרי המידע של רשות מקרקעי ישראל ולקבל מידע על העסקות שמבצע המנהל בתחום הרשות שלהם.

בנוהל הקיים היום זכאית כל רשות לקבל מרשות מקרקעי ישראל 10% מהתקבולים בגין שיווק קרקע בתחומה. סכום זה יעלה ל 12% מסך התקבולים.

אפליקציה חדשה תאפשר לגזבר הרשות נגישות למידע, באמצעות כרטיס חכם, ויכולת לקבל הסבר ופירוט על הכספים המגיעים לרשות המקומית כתוצאה מההכנסות של המינהל בגין השיווקים והעסקות במקרקעין שבוצעו בתחומה של הרשות המקומית.

יוזמה זו שגובשה על ידי מנהל רשות מקרקעי ישראל ואגף הכספים של המינהל בשנה האחרונה, מצטרפת למהפך שעבר המינהל בגישתו לתכנון מרחבי ארוך טווח המנתח את כל צרכי הישובים והמרחבים השונים בתחום התכנון ונותן להם מענה הולם.

חני גד חשבת המינהל: היוזמה של מנהל רשות מקרקעי ישראל ואגף הכספים לאפשר נגישות לגזברי הרשויות למידע במינהל הנוגע להקיפי העסקאות המתבצעות בתחומן ולכספים המגיעים להם מתקבולי המינהל, נבעה מהצורך לאפשר שקיפות מלאה מול הרשויות, שתייעל את העבודה מולן "

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן :

"מדובר במהלך חשוב שיגביר את האמון והשקיפות בין רשות מקרקעי ישראל לבין השלטון המקומי ויחזק את הפעילות המשותפת להגדלת היצע הדיור ולחיזוק הערים והיישובים. אנו רואים ברשויות המקומיות כשותפות אסטרטגיות לתהליך התכנון ועיצוב פני המדינה לדורות הבאים"