כלים

במכתב ששלח סגן יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד משה טייב, אל שר המשפטים יעקב נאמן– קורא עו"ד טייב לשר המשפטים לקבל את המלצת וועדת חוקה חוק ומשפט ולהוריד את ציון המעבר בבחינה האחרונה ל-60

לאחר פרסום תוצאות הבחינה האחרונה שנערכה בנובמבר, פנו הנבחנים אל סגן יו"ר הלשכה וביקשו את עזרתו במציאת פיתרון ראוי והולם שיסייע לפתור את בעיית אחוז הנכשלים הגבוה בבחינה. "פגשתי קבוצה של אנשים רציניים, יסודיים, ממוקדי מטרה, רהוטים ולוחמניים – בדיוק כפי שהייתי מצפה ומייחל שעורכי הדין במדינת ישראל יהיו", כותב טייב, "ולאחר שיחות ארוכות עימם הבנתי כי יותר משאחוז הנכשלים הגבוה מעיד על הנבחנים, הוא מעיד על הבחינה".

"בחינת הלשכה במתכונתה הנוכחית, היא בחינה לא טובה" מציין עו"ד טייב במכתבו, "הבחינה כיום בודקת את זכרונו ויכולתו של נבחן להתמודד עם לחץ הזמן בבחינה, הא ותו לא".

עוד מוסיף טייב במכתבו: "הבחינה לא בודקת את יכולותיו המשפטיות של הנבחן, ולא בודקת את התאמתו לעסוק במקצוע עריכת הדין. משאלו פני הדברים, לדעתי טוב יעשה כבוד השר באם ייעתר באופן חד פעמי וחריג, ובהתאם להמלצת וועדת חוקה חוק ומשפט, ויורה על הורדת ציון המעבר בבחינה האחרונה מציון מעבר של 65 לציון מעבר של 60".

סגן יו"ר הלשכה מוסיף ומציין כי הוא בטוח ששינוי מבנה הבחינה ההכרחי עוד יגיע, אך עד אז אין הוא מוצא טעם לפגוע פגיעה מיותרת בציבור הנבחנים שכשלו בבחינה האחרונה, מאחר והבחינה איננה משקפת את יכולתם והתאמתם לעסוק בעריכת דין.

מטה מאבק המתמחים במשפטים ממשיך להיאבק אל מול בחינת לשכת עורכי הדין האחרונה, אשר לטענתם נועדה להכשיל את המתמחים במכוון ולמנוע את כניסתם לשערי מקצוע עריכת הדין, ולגייס לצידו גורמים נוספים דוגמת סגן יו"ר הלשכה התומכים במאבק וקוראים לעשיית צדק ושוויון בקרב הנבחנים.