אחרי כמעט חודש של שמועות, בית המשפט המחוזי בתל-אביב הסיר הבוקר את צו איסור הפרסום הגורף שהסתיר את פרטי ה"שערוריה הביטחונית" עליה שמעו אזרחי ישראל רמזים שוב ושוב, שפורסמה כבר בכלי תקשורת זרים. צו איסור פרסום מצומצם מונע בינתיים את פרסומם של חלק מפרטי הפרשה

ענת קם, עד לאחרונה כתבת בערוץ הברנז'ה של "וואלה!", נאשמת כי במהלך שירותה הצבאי כפקידה בלשכתו של אלוף פיקוד המרכז לשעבר, יאיר נווה, גנבה למעלה מ-2,000 מסמכים צבאיים מסווגים ורגישים, אותם מסרה לכתב "הארץ", אורי בלאו, שביסס עליהם כתבות שפרסם, בהן כתבת תחקיר בנושא חיסול מבוקשים שפורסמה לפני כשנה וחצי.

בלאו עצמו נמלט ללונדון מחשש למעצר, וענת קם נמצאת במעצר בית מאז סוף השנה שעברה, כתב אישום הוגש נגדה בתחילת השנה. בלאו חשף מסמכים שמהם עולה כי קצינים בכירים בצבא אישרו מראש את הריגתם של פלסטינים שהוגדרו כמבוקשים. בין היתר, הצבא אישר תוכניות התנקשות בגדה גם כשניתן היה לכאורה לעצור את הפלסטינים, וכי ניתן אישור מראש ובכתב לפגיעה נלווית בחפים מפשע במהלך פעולות אלה.

בתגובה לפניית האגודה לזכויות האזרח ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל פרשיית ענת קם, מסר עוזרו הבכיר של היועץ, עו"ד רז נזרי, כי היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, פנה לבית המשפט המחוזי בבקשה להסרת צו איסור הפרסום מעל רוב פרטי הפרשה. בתגובה מצוין גם כי ההסכם שנחתם עם העיתונאי אורי בלאו הוצא בידיעת היועץ המשפטי הקודם, עו"ד מני מזוז, וכי המסמכים שהודלפו כוללים "תכניות אופרטיביות מבצעיות".

ובארגון בצלם מבקשים להזכיר כי פרשה זו עוסקת במסמכים שמהם עולה חשד כבד כי הצבא ביצע בגדה המערבית התנקשויות במסווה של מבצעי מעצר, בניגוד להצהרות רשמיות של ישראל ותוך הפרה של פסיקת בג"ץ.

"ההתנקשות המוצהרת האחרונה שביצעה ישראל בגדה המערבית היתה בחודש אוגוסט 2006. מאז הצהירה ישראל כי כאשר קיימת האפשרות, כוחות הצבא יעצרו פלסטינים שהוגדרו על ידיהם כמבוקשים. על אף זאת, תחקירי בצלם חשפו כי במקרים רבים פועלים חיילים בשטחים כאילו הם נמצאים במשימות התנקשות ולא במשימות מעצר. חשיפת העיתונאי אורי בלאו מאששת את טענות בצלם בנושא זה. עם פרסום הכתבה, מיהרו הרשויות לחקור את הדלפת המסמכים ובחרו להתעלם מהחשדות החמורים להפרות החוק הבוטות שתוארו בה. " אומרים בבצלם.

ח"כ ישראל חסון (קדימה), ס' ראש השב"כ לשעבר, הגיב בחריפות לפרשת ענת קם ואמר כי "אני קורא לכל מנויי עיתון "הארץ" לנהוג כמוני ולהקפיא את המנוי לאלתר עד שעיתונאי "הארץ", אורי בלאו, יחזיר את כל המסמכים שהועברו לו על ידי ענת קם, יתייצב לחקירה ויפוטר מיידית. אי אפשר להפר את החוק ולפגוע בביטחון הלאומי ובילדינו ובאותה עת להתכסות תחת עלי תאנה של "חופש הביטוי" ו"זכות הציבור לדעת"

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) אמר: "יש להצטער שסדר יומו של נתניהו ומדיניות ישראל מושתתים על הקיקיונים שבשמאל הישראלי המחזיק כמעט 100 אחוז מהמיקרופונים ומהשליטה בתקשורת. זו מייצגת שני אחוז ועוסקת כל יום כל היום בהלשנה ומסירה וכעת מגיעה גם לריגול ובגידה. בעוד בנינו נלחמים בקרב הם מבאישים את ריחינו ומפילים אותם לידי האויב. שוב מתברר שעם וצבא בריאים מובלים על ידי מיקרופון חולה".

יו"ר תנועת ארץ ישראל שלנו הרב שלום דב וולפא, אומר בעקבות חשיפת הפרשה "ענת קם אינה איש פרטי, אלא מסמלת את בגידת השמאל בערכים ובביטחון ישראל, ומסירת הארץ לאוייבים. ההלשנות של שלום עכשיו ושאר ארגוני השמאל המקבלים מאות מיליונים מוכיחה שענת קום היא חלק מהתופעה. הגיע הזמן שהמנהיגים יתפכחו ויבינו שרק שמירה על ארץ ישראל כולה ללא ויתורים, היא שתציל אותנו ממזימות האוייבים".