כלים

מנהלי העמותה המפעילה את גבעת התחמושת הודיעו הבוקר במסיבת עיתונאים כי ביום שני בשעה חמש בערב לאחר טקס הענקת כומתות לחיילי הצנחנים האתר ייסגר למבקרים ואירועים, בשל העובדה כי משרד הביטחון אינו מעביר את התקציב הנדרש להפעלת האתר "אנו קוראים לרוה"מ בנימין נתניהו להתערב באופן אישי כדי למנוע את סגירת האתר, כבן למשפחה שכולה וכמי שהעמיד את נושא שימור אתרי המורשת במרכז סדרי העדיפויות אנו מצפים ממנו לקחת אחריות ולמנוע את סגירת האתר"

מנחם לנדאו - יו"ר העמותה לשעבר ראש אגף בשב"כ "מתייחסים אלינו כאילו אנו אנדרטה בלבד, אני רוצה להזכיר שמדובר באתר הנצחה, זה אתר מורשת ונערכים כאן פעילויות כל השנה. אם לא ימצא פתרון האתר יסגר ביום שני, המשמעות של זה כל הסיורים המתוכננים, הפעילות וכן הטקסים הממשלתיים שנערכים כאן ביום הזיכרון וביום ירושלים לא יתקיימו כאן, המקום יהיה סגור ואלה יצטרכו למצוא להם מקום חלופי"

כתרי מעוז – מנכ"ל סא"ל (מיל) בצנחנים "כל מה שאנו עושים כאן זה ערכים, אני לא יודע איך אני כאזרח מדינת ישראל אני לא רואה כל יכולת מוסרית לסגור את המקום הזה, שלחתי היום מכתב לנשיא המדינה שאולי יקח אותנו תחת חסותו כחלק מבית הנשיא, אין לנו יכולת להפעיל את המקום יותר"

מייקל לניר - מ"מ בפלוגה ב' של דודיק בחטיבה 55 שנפצע קשה במלחמת ששת הימים בקרב בגבעת התחמושת "אני יושב כאן ומרגיש שאני נמצא במעמד הזוי, אני בשוק ובהלם מעצם המחשבה שאתר גבעת התחמושת הולך להיסגר, אם יש מקום בארץ שמזוהה עם הנצחה ומורשת קרב זה גבעת התחמושת"

במכתב ששלחו מנהלי העמותה לשר הביטחון אהוד ברק הם מסבירים כי לפני למעלה משנתיים נדרשו על ידי משרד הביטחון להפסיק את גביית דמי הכניסה לאתר על סמך מה שנאמר להם מפורשות, שימצא הסדר אחר, מתאים, שיאפשר את המשך פעילותו של אתר גבעת התחמושת, חלפו למעלה משנתיים ושום פעולה לא ננקטה.

יתר על כן, גם הסכום השנתי המועבר מתקציב משרד הביטחון לא עודכן מזה 7 שנים ועומד על-סך 670 אלף ש"ח לשנה, שאושרו לנו למרות גבית דמי כניסה "אתמול קיבלנו מכם הודעה שסכום התמיכה יעלה ל-790 אש"ח לשנה – מיותר לציין שסכום זה הוא בבחינת לעג לרש והוא מכסה בקושי שליש מתקציב הפעלתו השוטפת של האתר העומד על 2.2. מליון שקלים בשנה".

ראשh העמותה ציינו במכתבם כי בשנתיים האחרונות נאלצו לעשות שימוש בכל האמצעים הכספיים שהיו לרשותם כולל הרזרבה לפיתוח ועתה נותרו ללא אמצעים כספיים שיאפשרו את המשך הפעלת האתר ובנסיבות אלה, מחובתם המוסרית, הציבורית והמשפטית היא, להפסיק להפעיל את האתר לאלתר.

"אנו ערים למשמעות של אי פתיחת האתר ולפגיעה שתהא במשפחות השכולות בלוחמים ובכלל אזרחי מדינת ישראל. אולם, אנו כהנהלת עמותה ציבורית ערכית, נבצר מאיתנו להמשיך ולהפעילו. לאור האמור לעיל, הננו מבקשים להודיעך, כי ביום ב' 20/2/12 בשעה 17:00 ייסגר אתר ההנצחה גבעת התחמושת, בסיומו של טקס הענקת הכומתות האדומות ללוחמי הצנחנים שיערך ב"גבעה, האתר יפתח מחדש ברגע שיהיו בידינו האמצעים החוקיים והמובטחים להפעילו לאורך זמן".

במסיבת העיתונאים השתתפו, מנחם לנדאו - יו"ר העמותה לשעבר ראש אגף בשב"כ, כתרי מעוז – מנכ"ל סא"ל (מיל) בצנחנים, נחום ברוכי – חבר ועד מנהל , סא"ל (מיל) מ"פ בחטיבת הראל במלחמת ששת הימים, יעקוב טרוסטלר – חבר ועדת הביקורת, קצין בחטיבה הירושלמית במלחמת ששת הימים, חנן גוראל – חבר הועד המנהל , חטיבה ירושלמית, מייקל לניר - מ"מ בפלוגה ב' של דודיק בחטיבה 55 שנפצע קשה במלחמת ששת הימים בקרב בגבעת התחמושת, עינת איזמן – בת שכולה של מרדכי פרידמן ז"ל צנחן שנפל בקרב בירושלים, דורון פרינץ אחות שכולה של עופר פניגר שנפל בקרב בגבעת התחמושת.