כלים

כעשרים וחמישה ראשי ערים מכל רחבי הארץ השתתפו היום בסיור הזדהות של פורום סגר"ע באיתמר, יו"ר הפורום וסגן ראש עיריית בת-ים, אורי בוסקילה: "אסור שתהיה מציאות שגורלם של מתיישבים יהיה הפקר ושהם לא יקבלו את הביטחון האופטימלי בגלל בעיות בירוקרטיות, יהיו ככל שיהיו"

בעקבות האירוע הקשה שפקד את הישוב איתמר בשבת, הגיעו היום פורום סגני ראשי הערים לסיור הזדהות בישובי השומרון שארגן אהוד סטודניה, סגן ראש המועצה האזורית שומרון. את הסיור פתחו הסגנים בישוב ברקן, שם צפו על גוש דן ועל תוצאות הבניה שלאחר ההקפאה.

לאחר מכן הגיעו למקום האסון בישוב איתמר, שם צפו על מקום חדירת המחבלים לשוב ושמעו סקירה על האירוע הקשה מראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, ומהרב ניצן ימין מנהל בית הספר בישוב והמחנך של הילד יואב פוגל הי"ד, כמו כן ביקרו חברי הפורום באלון מורה, שם זכו לתצפית ולשיחה מעמקיה עם יו"ר וועד מתיישבי השומרון בני קצובר. את הביקור חתמו בניחום אבלים בבית משפחת פוגל בישוב נווה צוף.

יו"ר פורום סגני ראשי הערים ומ"מ ר"ע בת-ים, אורי בוסקילה אמר כי "פורום הסגנים קורא לממשלת ישראל לעשות הכל על מנת שלא נשמע מראש המועצה שהרצח יכל להימנע אם היו אמצעים בטיחותיים שמשום מה יועץ משפטי כלשהו מנע אותם, אין מציאות ואסור שתהיה מציאות שגורלם של מתיישבים יהיה הפקר ושהם לא יקבלו את הביטחון האופטימלי בגלל בעיות בירוקרטיות, יהיו ככל שיהיו, אנחנו נכונים לכל מהלך שייתן גיבוי ועוצמה ליהודים האמיצים שחיים בשומרון מתוך בחירה ומתוך החלטת ממשלה"

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר לסגני ראשי הערים: "התשובה הציונית הנכונה של ממשלת ישראל לטבח הנורא פה צריכה להיות הקמת חמישה ישובים לזכר הנרצחים – ישוב על כל נרצח. הרוצחים הברברים שגדעו חיים באו לכרות חיים ולרסק התיישבות, והתשובה הנכונה צריכה להיות תנופת חיים, תנופת התיישבות. לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל מסירה מחסומים בסיטונות, מעצימה את מחבלי הרשות הפלסטינית – ובמקביל מונעת בטחון מהישובים ופוגעת להם בחיים על ידי מניעת בניה וטירפוד הקמת כיתות וגני ילדים.תושבי איתמר הם גיבורים, חלוצים, תושבי השומרון יאספו כוחות ויתחזקו. אך על ממשלת ישראל להתחיל להלחם בטרור ולהפסיק לפגוע בחיים: בבניה, בכיתות ובבטחון".

אהוד סטודניה, סגן ראש המועצה האזורית שומרון אשר יזם את הסיור, אמר: "אנחנו מצפים משר הביטחון לחתום על התב"ע של איתמר על מנת לאפשר חיים תקינים ובטוחים לתושבים הגרים בה, כפי שהישוב איתמר ידע להתחזק ולהתפתח ולגדול לאחר כל אחד מהפיגועים שהיו בעבר אני בטוח שגם הפעם הוא ידע למנף את הפיגוע הזה לחיזוק ההתיישבות"

בפורום סגני ראשי הערים חברים סגני ראשי ערים מכל רחבי הארץ ומכל המפלגות, בסיור השתתפו שמעון כהן סגר"ע אשקלון, מושיק גולדשטיין סגר"ע גבעתיים, אריה פרידמן סגר"ע רעננה, משה אביהו סגר"ע רמת-גן, שלמה שרעבי סגר"ע ביתר עילית, רזי אחרק סגר"ע ראש העין ועוד סגני ראשי ערים החברים בפורום.

בתום הסיור אמר יו"ר פורום אורי בוסקילה אמר כי "היה חשוב גם לאותם סגנים לבוא ולראות מקרוב את המצוקות שיהודים חיים בהם, האמירה כאן היא לבוא ולראות ולהבין את המציאות כי כולנו אחים ישראלים אנחנו"

הסיור התקיים במסגרת מבצע הסיורים המיוחד, המאורגן על ידי היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, בשיתוף וועד מתיישבי השומרון, במהלכו התקיימו כבר למעלה ממאתיים שישים סיורי עומק לאורך יום שלם, לשרים, חברי כנסת, עיתונאים, מערכות תקשורת ומעצבי דעת קהל.