נשיא המדינה : "בעולם החופשי והדמוקרטי לא נסבול קיצונות מכל סוג שהוא, אלו מסכנים את העולם כולו"

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים הבוקר, י"ד כסלו, 26 בנובמבר, במשכנו פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס Alexis Tsipras, המבקר בישראל לראשונה. אל ראש ממשלת יוון הצטרף שר החוץ היווני ניקוס קוציאס Nikos Kotzias.

נשיא המדינה ברך את ראש הממשלה ציפראס על הגעתו לישראל והדגיש בפתח דבריו כי יוון היא ערש הדמוקרטיה ומקום לידתה, וציין את הדרך בה הוביל ראש ממשלת יוון את בני עמו, לאורך התקופה האחרונה, ואמר :"כל ילד בעולם יודע שמקורה של הדמוקרטיה ביוון. אתה הפכת להיות סמל ודוגמה לאופן שבו פועל מנהיג דמוקרטי", הנשיא ברך את ראש הממשלה בשנית, הושיט לו את ידו ואמר: "אני מברך אותך ולוחץ את ידך כדמוקרט אמיתי".

ראש הממשלה ציפראס הודה לנשיא על קבלת הפנים והמילים החמות, והדגיש כי הוא שמח על ההזדמנות לבקר בישראל, מדינתו של העם היהודי, ואמר: "העמים שלנו עתיקים מאוד, ובמהלך אלפי שנים חיינו יחד, ביוון צמחה קהילה יהודית חשובה ועתיקה. העם היווני התנגד למשטר הנאצי וגם לאחר מלחמת העולם השנייה העם היווני יצא נגד תופעות של אנטישמיות ושנאת הזר. אנו נמצאים בתקופה קשה באירופה עם גל הטרור האחרון. כאן מירושלים נעביר מסר לעולם כולו שבאמצעות עבודה משותפת בהבנה, אפשר למגר תופעות כאלו ותופעות של שנאת זרים."

בתשובתו התייחס הנשיא לדבריו של ראש הממשלה והצורך להילחם יחד בדאע"ש ותופעות האסלאם הפונדמנטליסטי המאיימות על העולם החופשי כולו והוסיף: "אנו, בישראל ויוון, בנים לעמים עתיקים, וחברים במשפחת העמים של העולם החופשי. בעולם החופשי והדמוקרטי לא נסבול קיצונות מכל סוג שהוא, אלו מסכנים את העולם כולו".