נציגי המשפחות השכולות מ"ארגון נפגעי פעולות האיבה" לנשיא פרס: "האירוע הזה פותח מחדש את הפצעים שלעולם לא יגלידו". הנשיא למשפחות השכולות: "אתם אלו ששילמתם את המחיר היקר ביותר על אובדן יקיריכם, אך הצלת נפש של נער אחד בישראל היא ערך מוסרי עליון"

נציגים של משפחות נפגעי הטרור חברי ארגון "נפגעי פעולות האיבה" הגיעו היום לבית הנשיא בירושלים וקיימו פגישה אישית עם נשיא המדינה. נציגי המשפחות פנו בימים האחרונים אל נשיא המדינה וביקשו לפרוש בפניו את תחושותיהם וכאבם האישי על רקע שחרורם העתידי של מחבלים במסגרת עסקת שליט.

בין המשתתפים בפגישה: צביקה שחק, יו"ר הארגון , סא"ל במילואים , שכל את בתו בת חן שחק ביום הולדתה ה-15 בפיגוע בדיזנגוף סנטר בשנת 1996, איילת שחק, אמה של בת חן, יחיאל לוי, אשר שכל את בנו אביחי בן ה-16 וחצי, בפיגוע ירי בסמוך לביתם בישוב בית חגי בחודש יוני שנת 2005, מרגלית גורדון, אשר שכלה את ביתה טלי גורדון בת 24 בפיגוע בדיזנגוף סנטר בשנת 1996 , יוסי צור –אשר שכל את בנו אסף צור בן 17 בפיגוע בקו 37 בחיפה במרץ 2003, אמנון יהלומי, נכה פעולות איבה אשר נפגע קשות בפיגוע בצומת מורג בשנת 1991, עו"ד רועי כהן מנכ"ל הארגון.

בפתח דבריו אמר הנשיא:"בית הנשיא פתוח בפניכם – זו חובתי וזכותי לסייע לכם, איני מקל בצער אך איני יכול להתעלם מהעיקרון הבסיסי-הצלת נפש אחת בישראל.מדינת ישראל עומדת בפני הכרעה קשה. לבבות כולנו חצויים אבל חייבים לקבל החלטה והכרעה. אני מודע היטב לכאב המשפחות השכולות. יגונכם שאינו מרפה, אני יודע שאין אדם שיכול לפצות על האובדן ואין אדם שיכול לרפא את הפצע שלא יגליד לעולם."

נציגי המשפחות השכולות הציגו בפני הנשיא את תפיסת עולמן לגבי עסקת שליט והדגישו את הכאב העז שלא מרפה, בעיקר בימים אלו.

צביקה שחק אמר לנשיא: בשם משפחות נפגעי האיבה אני מודה לך על הסכמתך להיפגש איתנו, זה חשוב מאוד ומקל באופן משמעותי על המצוקה בה אנו נמצאים. המשפחות השכולות נחלקות בדעתן לגבי עסקת שליט – יש שתומכות ויש שמתנגדות, אולם ברצוני להדגיש בפניך את הכאב שחשנו כאשר שמענו לראשונה על שחרורם של רוצחי ילדינו מהתקשורת והיינו מצפים שינהגו בנו ביתר רגישות ויודיעו לנו מראש על שחרור המחבלים. כפי שנוהגים במשפחות חללי צה"ל, היה ראוי להופיע על דלת ביתנו עם עובדת סוציאלית ופסיכולוג ולהעניק לנו בימים קשים אלו תמיכה פסיכולוגית ומענה לבעיות. האירוע הזה פותח מחדש את הפצעים שלעולם לא יגלידו."

יוסי צור נתן לנשיא את תמונת בנו, אסף ואמר:"אני מחזיק את תמונת בני בכל מקום אליו אני הולך ובאתי לכאן כדי לנסות ולשכנע אותך, לחשוב שוב ולומר לא לחתימה על חנינה למחבלים במסגרת עסקת שליט.הגעתי לבית הנשיא הישר מבג"צ ובבטני השאלה הכבדה-למה? איני מבין איך הגענו למצב שבו אנו משחררים למעלה מ-1000 מחבלים שיחזרו למעגל הטרור ועתידים לרצוח אזרחים חפים מפשע."

מרגלית גורדון אמרה לנשיא כי "למרות הקורבן הכבד ששילמתי אני בעד שגלעד שליט יחזור הביתה והסאגה הכואבת הזו תיגמר אבל חייבים למצוא שיטה חדשה לטיפול בחטופים. ברור ליש אסור שגלעד שליט יישאר בשבי ואנו מוכנים לשלם את המחיר תמורת חזרתו של גלעד שליט הביתה. העיסקה היא מעשה אמיץ שמדינת ישראל עשתה. יצויין כי גם מרגלית הדגישה את החשיבות בהרחבת טיפול רציני ומקצועי בנפגעי הטרור בישראל כמו גם בהנצחה ראויה לחללים לא רק בימים אלו אלא בעיקר בימי חול."

בתום דברי ההורים השכולים אמר הנשיא:"שמעתי את דבריכם בכאב אך מול כל השיקולים עומד גורלו של גלעד שליט היושב חמש שנים בשבי של ארגון טרור אכזרי וברוטאלי. הממשלה קיבלה החלטה קשה, אין שר שלא נקרע בתוכו והצלחת העסקה דרשה סודיות מוחלטת גם בפרסום מוקדם של שמות האסירים. ההכרעה נפלה ומחובתי לכבד אותה להציל חייו של נער אחד בישראל הוא שיקול ערכי ומוסרי.על מדינת ישראל כולה לחבק אתכם ברגעים קשים אלו, אתם אלו ששילמתם את המחיר היקר ביותר על אובדן יקיריכם ומשלמים גם היום. "

מנכ"ל הארגון עו"ד רועי כהן אמר בסיכום הפגישה כי "נציגי הארגון מודים על הנשיא על האוזן הקשבת בימים לא פשוטים אלו. הארגון מסתכל על היום שאחרי – טיפול בנפגעי פעולות האיבה לאורך כל ימות השנה ומתן יחס שווה מול חללי מערכות ישראל."