יעקב שניידר, בן 22 מפתח תקווה, החשוד בהברחת סיגריות מרוסיה באמצעות בלדרים נעצר ושוחרר היום תחת מגבלות בבית משפט השלום ברמלה, כב' השופט הישאם אבו שחאדה. בגין הברחותיו אלה של החשוד נגרעו מקופת המדינה מיסי יבוא בסך של כ - 150,000 שח

אתמול, 11.7.11 הגיעו לישראל, לשלושה ימים, שתי תיירות בעלות אזרחות רוסית. בעת שעברו במסלול הירוק, נקראו השתיים לבדיקה על ידי בודקי המכס. בכבודתן, כמצוין בבקשה שהוגשה לבימ"ש, התגלו 2,500 חפיסות של סיגריות, כמות העולה בהרבה על הפטור המותר לנוסע ללא חובת ההצהרה.

החשודות נלקחו למשרדי יחידת הסמים במכס נתב"ג, רשות המסים בישראל, ונחקרו. בחקירתן עלה כי הן, למעשה, משמשות כבלדריות של סיגריות בעבור מזמין הטובין, ואין זו הפעם הראשונה בה הן נכנסות לארץ לימים בודדים, כשברשותן סיגריות בכמות מסחרית, ללא שהצהירו עליהן כמחויב בחוק. לפי הבקשה, במהלך חקירתן הודו החשודות כי הסיגריות אשר נתפסו ברשותן הוזמנו ע"י יעקב (יאשה) שניידר והוא אף זה שדאג להביאן ארצה ולשכנן בבית מלון בחיפה.

בתום חקירתן של החשודות אותר החשוד ובוצע בביתו חיפוש בהסכמתו. בדירתו, כך לפי הבקשה, נתפסו מספר קרטוני סיגריות נוספים, אשר על פי החשד אף הן הוברחו לארץ. בחקירתו הודה החשוד כי יחד עם חבר נוסף ברוסיה, באמצעות האינטרנט, הגו את רעיון רכישת הסיגריות ברוסיה והבאתן באמצעות בלדרים לארץ, תוך הזמנת כרטיס טיסה ובית מלון לבלדרים.

החשוד הודה גם כי במהלך החודשים אפריל ועד יוני 2011 הגיעו לארץ באמצעותו 7, 8 בלדרים שלכל בלדר כ- 1,000 חפיסות ויותר של סיגריות. בדרך זו, הודה החשוד, נכנסו לארץ כ 1000 קרטונים של סיגריות, אשר נמכרו בשוק הישראלי המקומי, ללא שהוצהרו על פי חוק בכניסה לישראל וללא ששולמו המסים בגינם.

על פי הבקשה, תופעת הברחת סיגריות ע"י נוסעים ממדינות חבר העמים, באמצעות בלדרים, נמצאת בעליה מתמדת.

בימ"ש הורה על שחרור החשוד בתנאים מגבילים: הפקדת מזומן או ערבות בנקאית בסך 3,000 ₪, ערבות צד ג' בסך 5,000 ₪, התחייבות עצמית בסך 10,000 ₪, עיכוב יציאה מהארץ עד ל- 12.10.11, הפקדת דרכוניו (ישראלי ורוסי) של החשוד ועוד.