תחילתו של מרד חיילים בשירות צה"ל בעקבות התפטרותו של רב חיל האוויר, משה ראב"ד - חיילים חרדים טוענים כי החלטת הרמטכ"ל לחייב חיילים להאזין לשירת נשים היא הפרת ההבטחות שניתנו להם. כעס רב בקרב חיילי שח"ר בעקבות הרצאה של האלופה ברביראי אליה חוייבו להגיע פותח מחדש את המתיחות הציבורית סביב הדרת נשים - לטענתם, "הפרו כל הבטחה שנתנו לנו בגיוס"

במהדורה המרכזית של רדיו 'קול חי' החרדי, עם נועם זיגמן, התראיין חייל צה"ל אשר משרת במסלול שח"ר (שירות חרדים) ואמר את הדברים הבאים: "הדברים של הרמטכ"ל פחות מקוממים אותי, כמו ההנחיות שירדו בגלל הדברים של הרמטכ"ל שלא קשורים למשפט אם המפקד קובע או הרב, כי לא זה העניין. התחייבו במפורש לכל חיילי שח"ר בזמן הגיוס שהם לא יצטרכו לעשות שמירות בלילות, ולא יצטרכו להיות באירועים מעורבים, ולא יצטרכו לשמוע הרצאות מנשים וכעת כל הדברים הללו מופרים.

"ממש בפועל הערב, מביאים מאתיים חיילים בשח"ר אחרי שנה של שירות, אנחנו חיילים חרדים שהיינו אברכים שלא האמנו לצה"ל, ובאו ושכנעו אותנו עם כל התקנות האלו והבטיחו לנו שזה לא יסתור שום הנחיה של רבנים וערך שיש לנו, וכעת מפירים את כל ההבטחות. הערב יש את האירוע של שח"ר ויש את ראש אכ"א אורנה ברביבאי שהיא מתעקשת "בדווקא" להופיע בפני חיילים חרדים. על אף כל ההבטחות שהבטיחו להם, דווקא לדבר בפניהם, כמובן שזה נוגד כל ערך וכל הלכה ובפועל זה מקומם את כל החיילים. שמגיעים ועושים לנו "בדווקא" זה הרגשה מאוד מבזה ומשפילה" אמר החייל שהתראיין בעילום שם.

עוד אמר החייל "אנחנו מרגישים מבוזים, לא רוצים אותנו בצה"ל, מזלזלים בכל מה שהבטיחו לנו. מי יודע לאן צה"ל יוביל כשהבטחות לא מקיימים. אנחנו חייבים לבוא לכינוס הערב בגלל שמחריכים אותנו, ביקשנו שיחרור ולא הסכימו, זו הנחיה חד משמעית שכל חייל בשח"ר חייב להופיע אם לא הוא יועמד למשפט במלוא החומרה, למה? כדי לעצבן ולהכעיס ולהראות לחרדים שהרבנים שלהם אפס"

באשר להחלטת הרמטכ"ל בני גנץ חיילים מחוייבים להיות בכל טקס גם אם אישה שרה שם אמר החייל "ברור שדבר כזה יוביל לסירוב פקודה משום שאנחנו חיילים אורתודוקסים ולא רפורמים אנחנו נקיים את מה שההלכה אומרת. אין ספק שכל האלפיים חיילים בשח"ר יעדיפו לשבת בבית סוהר ולא לשמוע נשים שרות כי הם יודעים את ההלכה הפשוטה שאוסרת על קול באישה ערווה. אין מה לעשות אנחנו חיילים דתיים והבטיחו לנו דברים, אם היינו יודעים שלא יעמדו בזה לא היינו מתגייסים. ואת התשובה לזה יראו בגיוס הבא  - יהיה אפס חרדים מגוייסים אם צה"ל לא רוצה אותנו"

החייל הוסיף "אם הרב משה ראבד עשה את התהליך הזה בוודאי שאני יעשה את זה ואני בטוח שעוד אנשים יעשו את זה. הרב ראבד הווה לנו את הדוגמא. ואם הוא עושה את זה אז כולנו נעשה את זה, כל אחד ימצא את הדרך לצאת מפה כי צה"ל בגד בנו"

בעקבות הודעתו של הרב ראב"ד על התפטרותו מתפקידו בפרויקט שח"ר ומחאות החיילים החרדים, אומר סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון שחר אילן כי הוא קורא לכל הצדדים בויכוח על פרוייקט גיוס החרדים שח"ר "לעשות הכל כדי להגיע להבנות".

לדברי אילן, "קשה להמעיט בחשיבות הלאומית של הפרוייקט ובתרומתו לשילוב החרדים בחברה. אסור לסכן אותו ויש למצוא את הדרכים להגיע להסכמה"