הבוקר הודיע שר המשפטים, יעקב נאמן - בתשובה לשאלת ח"כ דב חנין במליאת הכנסת - שהוא ב"ניגוד עניינים" ולכן, הוא לא מתערב בנושא. ח"כ חנין: "הסירחון עולה לשמיים מכל אחד מהמהלכים". מי עומד מאחורי חוק הדחת נבחרי לשכת עורכי הדין מהועדה למינוי שופטים?

כלים

בתגובה לדבריו אמר ח"כ חנין: "קיבלתי בתדהמה את תשובתו, נוכח העובדה שהוא היה הקול המכריע בישיבת שרים שהחליטה לבסוף לתמוך בהצעת החוק. אם היה ניגוד עניינים שלא מאפשר לו להתערב, הוא לא היה צריך להצביע ובמקרה זה גם להכריע. כשכל המערכת המשפטית מזדעקת על ביטול בדיעבד של בחירות והדחת הנציגים הנבחרים, מדובר במהלך שהוא לא רק בלתי חוקתי אלא גם לא מוסרי. במצב כזה, לא יכול להיות ששר המשפטים יעמוד מהצד ויגיד שהוא לא יכול להיות מעורב".

לדברי ח"כ חנין: "זה איננו רק ניסיון ההשתלטות על בימ"ש העליון. הסירחון עולה לשמיים מכל אחד מהמהלכים. כשמבטלים בחירות מיד אחרי שמפסידים בהן - לא נותר מהדמוקרטיה אפילו הכיסוי הפורמלי!."

ח"כ דב חנין בירך היום על החלטת יו"ר הכנסת להקפיא הליכי חקיקת חוק הדחת נבחרי לשכת עורכי הדין מהועדה לבחירת שופטים. ההחלטה באה בעקבות התערבותם של ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה למנוע דיון מחודש כפי שדרש ח"כ חנין אתמול, דרישה אליה הצטרפו ח"כים נוספים ובהם ח"כ כרמל שאמה.

סיעת העצמאות מברכת את ראש הממשלה על כך שהוא עצר את תהליך החקיקה של החוק שישנה את תוצאות הבחירות של נציגי לשכת עורכי הדין רטרואקטיבית. לעמדת מפלגת העצמאות, זהו חוק פסול שאין לו מקום בספר החוקים של מדינת ישראל ויו"ר המפלגה אהוד ברק גם הבהיר זאת השבוע בישיבת הסיעה.

יו"ר הסיעה, ח"כ ד"ר עינת וילף הוסיפה כי "סיעת העצמאות תמשיך לעמוד כחומה בצורה להגן על בית המשפט העליון ועצמאותו. אנחנו נוכחים שוב ושוב שבנושאים אלה יש לנו בני ברית חשובים בקרב הליכוד ומפלגות הקואליציה כך שכשאנחנו פועלים יחדיו ובנחישות, יוזמות מסוכנות נעצרות בטרם הפיכתן לחוק".