כלים

השיח הציבורי הנוקב בענין כנס מרכז רקמן באוניברסיטת בר אילן לבש פנים חדשות, מחוייכות מעט יותר: נציגי ונציגות "הקואליציה  למען הילדים והמשפחה" פשטו בשעת בוקר מוקדמת על אוניברסיטת בר- אילן, שינו את שמה ל"בת-אילן", והתייצבו בשערים כדי לבקש מן הגברים לכבד את הנשים ולא להכנס למקום. בפתח האודיטוריום שבו התקיים כנס האינדוקטרינציה חילקו הפעילים נגד הכנס השנוי במחלוקת, שנאשם ב"הדרת גברים" פרחים לנשים וקוצים לגברים. המאבטחים שהובאו למקום כדי להתמודד עם המוחים, עמדו מובטלים

התפתחויות חדשות בפרשת הכנס השנוי במחלוקת במרכז רקמן שאורגן על ידי רות הלפרין קדרי. השכם בבוקר הכנס, התייצבו נציגי ונציגות הקואליציה למען הילדים והמשפחה בשערי האוניברסיטה, והכריזו כי הם משנים את שם האוניברסיטה ל"בת-אילן" במחאה על ההדרה המגדרית בחסות מרכז רקמן.

המוחים הציבו שלטי ענק נתלו מסביב לאוניברסיטה ועל גשר כביש גהה בהם נאמר: "ברוכות הבאות לאוניברסיטת בת אילן". הנציגים ביקשו מהגברים הנכנסים להימנע מלהיכנס, והפנו אותם לשלטים המכריזים: "כבדו אותנו: בלי גברים היום!". פעילי הקואליציה אף חסמו אבות גרושים זועמים שבאו למקום להפגין כנגד הכנס.

גברים שמתוקף עבודתם ולימודיהם לא יכלו שלא להכנס נתבקשו לענוד מדבקה ובה נאמר: "גבר: שווה לא יותר ולא פחות!" כאשר המילה "פחות" מודגשת בקו תחתון. הגברים נתבקשו גם לאזוק את ידיהם באזיקוני פלסטיק עת הם נכנסו לאוניברסיטה. לעומתם, הנשים נתבקשו לענוד מדבקות עליהן נכתב: "אישה: שווה לא פחות, ולא יותר!" כאשר המילה "יותר" מודגשת, וצויידו במחקים כסמל לניסיון של רות הלפרין קדרי, מארגנת הכנס למחוק את הזהות הגברית והאבהית.

בקואליציה הסבירו כי פעולות אלו באו לסמל את המגמה השיטתית להדרת גברים, אשר אותה מובילים ב"מרכז רקמן לקידום מעמד האישה" אשר הלפרין קדרי עומדת בראשו. דובר הקואליציה, אלי דניאל הדגיש כי עצם שמו של המרכז מעיד על מטרתו: קידום מעמד האישה, ולא שיוויון בין המינים.

"כל סטודנט שנה א' למשפטים יודע כי זכות של צד אחד, היא חובה של הצד האחר, ובאופן דומה, קידום מעמד האישה, בלא הדגשת ערך השיוויון, פירושו קידום מעמד האישה בלא שים לזכויות האדם של האב והגבר." הוסיף דניאל.

במענה לבקשת יחידת הביטחון של האוניברסיטה, נמנעו הנציגות מחלוקת דפי מידע לפקידות סעד שהגיעו להשתתף בכנס. במקום דפי המידע הללו, עמדו במקום נציגים שהסבירו את פשר חלוקת הפרחים. "זהו כנס שכל כולו שנאה תהומית לגברים. כך למשל, ד"ר דפנה הקר טענה בפני חברי הכנסת שפרחים מהווים סוג של אלימות גברית." הסביר אחד הפעילים והוסיף: "חשוב היה לנו להדגיש אמירה מכוערת זו, וכמה מטשטשת השנאה את הדעת".

בלשכת שר הרווחה מספרים כי פרופ' רות הלפרין קדרי המנצחת על הכנס, חזרה על ההאשמה כי פרחים מהווים אלימות במכתב נזעם לשר.

המחאה הציבורית טרם האירוע, שהתבטאה במכתבים רבים לראשי האוניברסיטה הגיעה לשיאה כאשר רותי דניאל, יו"ר עמותת הורות שווה, וד"ר פרץ סגל, ראש תחום חקיקה במשרד המשפטים הודיעו על סירובם להשתתף בפאנל שהתקיים בתום הכנס.

נמסר כי הביטול היה כמחאה על העמדות החד צדדיות המוצגות בכנס ומתוך מורת רוח על כך שנעשה ניסיון ציני על ידי המארגנת להשתמש במשתתפים בפאנל (שמתקיים במנותק מההרצאות מעוררת המחלוקת) כדי ליצור מצג כאילו הכנס מאוזן כביכול.

בתגובה, הלפרין קדרי ביצעה ניסיון של הרגע האחרון לזמן משתתפים אחרים לפאנל במקום אלו שביטלו את השתתפותם. כך, הוזמן למשל בלילה שלפני האירוע ד"ר יואב מזא"ה, מרצה נודע לדיני משפחה, להשתתף בפאנל. ד"ר מזא"ה סירב לעשות כן וכתב במכתבו למארגנת הלפרין קדרי "עד כה נהגת להדיר מהאירועים שאת מארגנת בעלי דעות אחרות, דבר שאני מצר עליו. שיח אקדמי נבנה מהצגת עמדות שונות, וניסיון להשתיק, או למנוע הצגה של דעה אחרת, פוגע בשיח האקדמי, והופך את השיח לחד מימדי."

בקואליציה השתמשו במילים פחות מעודנות, שם תואר האירוע כניסיון להציג "מחקר" מדעי שנוי במחלוקת בפני פקידות סעד, מתוך מטרה להשתמש בחסות האקדמית כדי לבצע מה שכונה "ניסיון לשיבוש מהלכי משפט בהיקף שלא היה כמותו בישראל".

ד"ר מזא"ה הוסיף במכתבו לפרופ' הלפרין קדרי: "כפי שאת יודעת היטב, העולם המדעי מצוי בדעות רבות הטוענות בדיוק את ההיפך: ששוויון בהורות מועיל לילדים, מפחית את הסכסוכים בין ההורים, ומקדם את רווחת כל בני המשפחה. לא בכדי מאמריה של מקינטוש זכו לביקורת רבה מהממסד האקדמי, ובכלל זה של אנשים מובילים בתחומה אשר הצביעו על כשלים מחקריים מהותיים במחקריה. אך לכל זאת אין זכר ביום העיון אותו את מארגנת. אין זה מקרי כלל וכלל כי בחרת להביא שלוש דוברות שמציגות קו אחיד, מבלי שטרחת להביא מישהו שיוכל להציג דעות אחרות."