כלים

חגיגה לחובבי מלחמת הכוכבים: סינמטק הרצליה עורך הקרנה חינמית של הסרט Star Wars Uncut: Director's Cut. הסרט הוא יצירה קולנועית – אינטרנטית חברתית ובנוי ממקטעים של 15 שניות שצולמו במקומות שונים בעולם על פי פרק 4 של סדרת מלחמת הכוכבים

סינמטק הרצליה, עורך ביום שני, 6 בפברואר, בשעה 21:00 הקרנה פתוחה ללא תשלום של הסרט Star Wars Uncut: Director's Cut. את הסרט יזם קייסי פיו, מתכנת וחובב רשת והוא יצירה קולנועית-אינטרנטית חברתית, פרי עבודתן של מאות קבוצות חובבים ברחבי העולם שכל אחת ביימה וצילמה מקטע של 15 שניות מתוך "מלחמת הכוכבים: תקווה חדשה", החלק הרביעי בסדרה.

http://www.youtube.com/watch?v=7ezeYJUz-84

התוצאה היא שחזור מבדר מאוד של עלילת הסרט ששינה את חייהם של חובבי סרטי מדע בדיוני והרפתקאות בכל העולם. סגנונו הוויזואלי של הסרט משתנה מהותית מרגע לרגע, וכמובן הליהוק בהתאם. חלק מהקבוצות השתמשו בשחקנים ושחקניות, בני משפחה וחברים (הגדיל אחד היוצרים ללהק את אשתו ההרה לתפקיד ג'אבה עב הכרס).

קבוצות אחרות ביימו סרט מצויר, השתמשו באנימציה תלת ממדית או אפילו בקטעי סטופ מושן מרהיבים. חלק בחרו בבובות ברבי, פסלונים, צעצועים ואפילו קשים עליהם מודבקים שמות הדמויות - הכל כיד הדמיון הטובה והמופרעת.

זן הפעם הראשונה שתתקיים בארץ הקרנה בבית קולנוע של הסרט, אחרי שהוא היכה גלים בכל הרשתות החברתיות של חובבי הקולנוע. ההקרנה זכתה לברכתו האישית של יוזם הפרויקט שרק ביקש שהכניסה אליה תהיה ברוח היצירה - חופשית.

אורך הסרט כשעתיים. הכניסה והישיבה על בסיס מקום פנוי. הסרט יוקרן באנגלית ללא תרגום. לפני ההקרנה תהיה הנחה של 50% על משקאות אלכוהול בפאב תאודור שבמתחם הסינמטק ופופקורן ימכר ב-10 שקל בלבד.

הערב נערך בשיתוף עם יניב אידלשטיין המתרגם חובב הקולנוע שחשף את סרט הפולחן "הטרמפיסט" והצמד אסף ואהוד מארגני ערבי 11:11 (הרצאות קצרות) ומקימי ומנהלי האתר "דורבנות", הבלוג אהודק.קום ועוד.