כלים

במאהל המחאה בראש העין, אשר מורכב מעשרות פעילים מתנועות נוער, ארגונים חברתיים, פעילי מפלגות ואזרחים צעירים, הוחלט על איחוד הכוחות בעיר והחרפת המאבק. בתוך כך הוקמה אמש (ג') קבוצת 'גרילה' של צעירים החברים במאהל אשר הבטיחו לספק בכל יום הפתעות עד לעצרת המיליון בשלישי לספטמבר

הקבוצה לא חיכתה זמן רב וכבר הערב חסמו חבריה את הגישה לסניף "בנק הפועלים" ברחוב החשמונאים בעיר במחאה על "התספורות" שהוענקו לטייקונים. הפעילים חסמו את כל דרכי הגישה לבנק בסרטי סימון של משטרת ישראל, תלו שלטים על הכספומט ושינו את נוסח הפרסומות והכיתוב בחזית.

עומר שכטר, יוזם המאהל ויו"ר צעירי מרצ בעיר: "הערב אנו יורים את יריית הפתיחה בהחרפתו של המאבק. הפכנו את הכניסה לסניף הבנק לזירת פשע שלא ניתן לעבור בה, וזאת משום שמדי יום מבצעים הבנקים הפרטיים ובעליהם פשעים כלפי הציבור.

אנו מפנים שתי אצבעות מאשימות – כלפי הממשלה והעומד בראשה וכלפי בעלי ההון שלא שבעים מלעשוק אותנו. אם בעלי ההון רוצים תספורות שיפנו לספר, לא לפנסיה של סבתא."

ספיר סלוצקר, ממובילות המאהל וחברה בארגון "כוח לעובדים": "הפעולות שבוצעו הערב הן רק קצה המזלג - בימים הקרובים אנו מתכננים להחריף את צעדינו אל מול אפסיותה של ממשלת ישראל שממשיכה להתעלם מאיתנו במקרה הטוב, וללגלג עלינו במקרה הפחות טוב.

לא יתכן שקבוצה קטנה של בעלי הון תשלוט בנתח כל כך גדול מהשוק, וכל זה בחסות הממשלה. כעת אנו מאוחדים וחזקים יותר מתמיד, וביחד אנו נחזיר את המדינה לעובדים ולאזרחיה."

גושן נוי , נציג השכונות הותיקות: "מחיקת החובות שניתנה לבעלי ההון היא תוצר של מדיניות ממשלתית מכוונת שבמרכזה הקפיטליזם הדורסני והסרת האחריות מהאזרח. מדיניות זו פוגעת הן בתושבי השכונות הותיקות והן בתושבי השכונות החדשות ולכן יש אינטרס מובהק של מרבית מתושבי העיר להצטרף ולקחת חלק במאבק. זה כבר הרבה יותר מדיור, אנחנו נלחמים ביחד על זהותה של החברה הישראלית."

עד כה הצטרפו למאבק בעיר חניכי הנוער העובד והלומד בעיר, צעירי מרצ, ארגון כוח לעובדים, ואזרחים רבים אחרים. מדי ערב מתקיימים במאהל דיונים, הקרנות סרטים והרצאות עם חברי כנסת, כלכלנים, מומחים מהאקדמיה ופעילים חברתיים אשר פתוחים כמובן לציבור הרחב.

כמו כן, הפעילים מבטיחים לספק כותרות שעל פי דבריהם "יביאו לתפנית דרמטית באופיו של המאבק".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) הגיב הערב לקריאת מובילי המחאה להתפטרותו של טרכטנברג מהועדה בראשותו ואומר: "מדינת ישראל וראשיה עושים מאמץ לתקן ליקויים של שנים, וזאת הודות למחאה הציבורית המבורכת. יחד עם זאת, הניסיון של ראשי המחאה לתפוס כותרות, כדרישתם בעבר לקיים משא ומתן ישירות עם רה"מ ומול המצלמות, ועכשיו עם קריאתם להתפטרותו של ראש הועדה, מוביל למסקנה כי מטרתם לכאורה להביא לשינוי אמיתי עומדת בספק, ומניעיהם יכולים להתפרש כפוליטיים"