אלפי משתתפים צפויים להגיע מכל רחבי הארץ לעצרת מחאת האוהלים בירוחם

כלים

ביום חמישי הקרוב 25/8/11 תצא אל העיר ירוחם שיירת אוטובוסים ומכוניות מכל רחבי הארץ אשר יגיעו במטרה להשתתף בעצרת המרכזית של מחאת האוהלים שתיערך בעיר תחת הכותרת "הפריפריה היא הלב של מדינת ישראל".

העיר ירוחם, כסמל לפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל, נמצאת במאבק קשה ומתמיד על תשומת לב המדינה ומוסדותיה. העיר ירוחם, לאחר חמש שנות שליטת ועדה קרואה ממשלתית, בראשות עמרם מצנע, "הוחזרה" לתושביה עם גירעונות עצומים המקשים על פעילותה השוטפת של העיר אשר הופכים את אספקת השירותים הציבוריים בעיר לבלתי אפשרית.

כיום עומדת העיר ירוחם בצומת דרכים: מחד פריחה חסרת תקדים של פרויקטים קהילתיים, תרבותיים ותעסוקתיים, המקודמים על ידי ארגונים וולונטריים, ומאידך, חנק כלכלי כתוצאה מההזנחה ישירה ושיטתית של מדינת ישראל לאורך דורות.

כיום פועלת בירוחם הנהגה צעירה ואנרגטית אשר מזדהה מאד עם מחאת האוהלים המתרחשת ברחבי הארץ. אנשי המנהיגות המקומית השתלבו במאבק החברתי הכל כך חשוב הזה כבר בראשיתו, מתוך הזדהות ערכית הזועקת לצדק חברתי, שינוי סדרי עדיפויות לאומיים והנגשת הזדמנויות לדור הצעיר במדינה.

מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם, מביע אף הוא תמיכה והתרגשות גדולה: "אנחנו נמצאים בתקופה מרגשת שבה מתאחדת הפריפריה עם המרכז בצעקה גדולה למען ישראל טובה יותר, כזו השמה את האזרח במקום הראשון. ההחלטה לשים את ירוחם כנקודה מרכזית במחאה, דווקא בשבוע זה העומד לצערנו הרב גם בסימן של אירועים קשים בדרום, מדגישה ביתר שאת את מרכזיותה של הפריפריה במאבק זה. העיר ירוחם תקבל את אלפי האנשים שיגיעו לעצרת המחאה בעיר בזרועות פתוחות ויחד, כתף אל כתף, נמשיך עד להצלחת המאבק."

היציאה מרידינג ת"א בשיירת מכוניות בשעה 18:00. תחילת העצרת בירוחם 20:30.