הפסדי ענק של עשרה מיליון ₪ בשנה למגדלי הבקר בישראל עקב העדפת הממשלה את המגדלים הדרום אמריקאים וסגירת המעברים לעזה לבקר ישראלי. שמונים מגדלי בקר מכל רחבי הארץ, הפגינו היום מול מעבר כרם שלום, לעזה, בדרישה לממשלה לפתוח את מעברי הגבול להעברת בקר

כלים
המגדלים טוענים, כי הממשלה מעבירה סחורות ומזון וחומרי בנייה באופן קבוע יום יום דרך המעבר, ו"מגדילה לעשות" במתן אישורים להעברת בשר בקר קפוא מיובא מארצות דרום אמריקה אך מסרבת להעברת בקר שטופח בישראל, ותוכנן למעבר לעזה.

יואב צור, מגדל בקר מבאר טוביה וממארגני ההפגנה אומר, כי זו שערורייה שחקלאי ישראל המגדלים בקר על פי תכנון מראש, לאחר קבלת אישורי מדינה על כמות העברת הבקר לעזה, יספגו את העלות הכלכלית בשל סגירת המעברים לבקר "מדוע עוברות סחורות כמו פירות, ירקות, מוצרי בנייה פסטה ועוד, רובם מוצרי יבוא, ולבקר ישראלי אין אישור מעבר? היכן ההיגיון של מדינת ישראל ? הבקר לא עובר ואנו סופגים הפסדים של מיליוני שקלים בשנה ותקועים עם הבקר שיש צורך להאכילו ולשמרו באין יכולת למכור אותו. לא מובנת לי הדרך בה הממשלה פוגעת בחקלאים ומעדיפה לתמוך בחקלאי ארגנטינה דרך אישור להעברת בשר בקר קפוא לעזה במקום הבקר שלנו. במידה והייתה החלטה גורפת על אי העברת סחורות היינו מבינים זאת, אך הממשלה מעבירה סחורות יום יום ומעדיפה את סחורות היבוא על אלו הישראליות ופוגעת בפרנסתנו" אומר צור.

חיים דיין, מנכ"ל ארגון אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר) אומר, כי 5,000 עגלים שיועדו להעברה לאזור עזה, תקועים כרגע בישראל ומהווים נטל כלכלי עצום ולא מתוכנן על המגדלים בישראל ללא יכולת להעברה לאזור עזה באין אישור ממשלתי לכך, בעוד שהממשלה מעדיפה לייבא דווקא בשר קפוא מאזור דרום אמריקה ובכך תומכת בעצם במגדלים בחו"ל במקום בישראלים, דבר שלא יעלה על הדעת.

עוד אומר דיין, כי מאחר ובאזור עזה ישנה דרישה גבוהה לבשר בקר, לא מחכים שם לאישורים הרשמיים ועוסקים בהברחת אלפי עגלים, דרך המנהרות לעזה, פעילות המהווה סכנה וטרינרית "באין פיקוח וטרינרי על העגלים המועברים דרך המנהרות, מהווה הדבר סיכון למשקי החי כולו בישובי עוטף עזה החשופים למחלות שונות שחלקן לא היו קיימות בישראל, אך מתחילות להתפשט בכלל האזור ומהוות סכנה אמיתית לבריאות כלל משק החי בישראל" אומר דיין.

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר (רפתות) בישראל אומר, כי הנזק הכלכלי כבד במיוחד עבור מגדלי הבקר בשל עלויות עתק בגידול הבקר שיגיעו בסופו של דבר חזרה לפתחה של הממשלה בבקשת תמיכה לאחר הפסדי הענק הצפויים עקב אי העברת בקר לאזור עזה.

עוד אומרים דיין ובכר, כי לא ייתכן שמגדלי הבקר יישאו בתוצאות כלכליות בשל החלטות ממשלה עקב סגירת המעברים, וכי על הממשלה לקחת אחריות בעניין זה ולמצוא פתרון לעגלים הקיימים ופתרון המצוקה הכלכלית אליה נקלעו המגדלים הישראלים.

עוד מוסיפים דיין ובכר, כי הממשלה יכולה לתרום את בשר הבקר לתושבים נזקקים בישראל או כל פתרון יצירתי אחר, אך לא ייתכן כי הממשלה תתנער מאחריות לחקלאים תושבי המדינה ותעדיף חקלאים מדרום אמריקה ותפגע במודע, באופן כה חמור בחקלאי המדינה.