כלים

תושבי תל אביב נושמים לרווחה: חודשיים אחרי מותה של אמור בת הארבע - הותקן רמזור בכביש הדמים בקיבוץ גלויות

אנחת רווחה נשמעה השבוע בתל אביב, עם הפעלתם של רמזורים חדשים שהותקנו בצומת הרחובות קיבוץ גלויות – חכמי לובלין, הסמוך למחלף הולץ בכניסה לעיר. בצומת זה נהרגה לפני חודשיים אמור מלכה בת הארבע מפגיעת מכונית, שעה שחצתה את הכביש כחוק יחד עם המטפלת שלה ואחותה הקטנה, שנפצעו קל.

בעקבות האירוע הטראגי התארגנו תושבי האזור למחאה ציבורית נגד כביש הדמים, אותו חוצים מדי יום אלפי ילדים בדרכם לבתי הספר ולסניפי תנועות הנוער באזור. מחאה זו סוקרה בתקשורת המקומית והארצית, ובאחת הכתבות הצהיר מנכ"ל עיריית ת"א, מנחם לייבה, כי יקדם במהירות האפשרית את הקמתם של רמזורים בצומת – הצהרה שאכן עמדה במבחן המציאות.

ישראל ורד, תושב שכונת שפירא שבתו טליה נפגעה בכביש לפני מספר חודשים, בירך היום (ה') על הקמת הרמזורים. "יחד עם העצב על מותה הכל כך מיותר של אמור מלכה ז"ל, אי אפשר שלא לברך את עיריית תל אביב ובמיוחד את מר לייבה על גילוי הבנה אמתית למצוקת התושבים ועל יישום מהיר של הצהרתו, באופן שאינו ברור מאליו מבחינתנו".

"אני מקווה שמקרה זה יעודד אזרחים ברחבי הארץ להילחם על זכותם לחיות בביטחון אמיתי, ולא לאפשר עוד לאדישות לגבות מחיר דמים גבוה, ובעיקר מיותר", הוסיף ורד.