מחר, יום ד', ישביתו סטודנטים לרפואה את הלימודים בכל הארץ במחאה על מצב הרפואה הציבורית בישראל, ויצטרפו להפגנת הרופאים הגדולה, שתתקיים מול משכן הכנסת בירושלים בשעה 11:00, במהלך דיון שייערך בכנסת בנושא המשבר ברפואה הציבורית

כלים

אגודת הסטודנטים לרפואה בת"א בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים הארצית לרפואה המאגדת את ארבעת אגודות הסטודנטים לרפואה מכל הארץ תומכת במאבק הרופאים.

כחלק מתמיכה זו, במהלך שהובילה אגודת הסטודנטים לרפואה באונ' ת"א, יושבתו מחר הלימודים בבתי ספר לרפואה בכל הארץ, והסעות יצאו מכל בתי הספר להפגנת הרופאים הגדולה בירושלים.

הסטודנטים לרפואה החלו את מאבקם הציבורי לפני כשבועיים, אז קיימו ריצת מחאה במרתון תל אביב, בהשתתפות סטודנטים לרפואה מכל הארץ ויו"ר ההסדרות הרפואית בישראל. הסטודנטים רצו כ-4 קילומטרים בחלוקים ונשאו על גבי אלונקות את מערכת הבריאות הציבורית החולה. לפני החג קיימו סטודנטים לרפואה מאונ' ת"א הפגנה שקטה מול נאום ראש הממשלה שהתקיים במסגרת אירוע הוקרה לניצולי שואה בקמפוס אוניברסיטת תל אביב.

גילעד אלון, יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל אביב, סטודנט שנה ג' לרפואה: "בשתי הפעולות האחרונות זכינו להרבה רוח גבית ותמיכה מהציבור ומהתקשורת. האירועים האלה לימדו אותנו כי יש לנו יכולת ותפקיד חשוב במאבק הזה.

כיום, במשך רוב שעות היממה, סוף השבוע והחגים, מאיישים את המחלקות רופאים צעירים- מתמחים- אשר נותרים בתורנות לזמן ממוצע של כ- 26 שעות. 26 שעות עבודה בהן הם נדרשים לאבחן, לעקוב, לנתח, ולטפל בעשרות של חולים. מצב זה מביא לקריסה של מערכת הבריאות הציבורית ומהווה סכנה של ממש לכל אחד מאיתנו. הרי אם אחד מהורינו ילקה בהתקף לב, הוא יגיע לבית החולים הציבורי ויפגוש את אותו מתמחה תורן טרוט עיניים. אני קורא לציבור הסטודנטים לקחת חלק במאבק זה, שהוא בראש וראשונה מאבק חברתי אשר תוצאותיו ישפיעו עלינו ועל אהובינו, להצטרף אלינו להפגנה ולתמוך בנו עד לתום המאבק הנוכחי."

נכון לעכשיו צפויים להגיע להפגנה למעלה מאלף סטודנטים לרפואה מכל חלקי הארץ.