ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה, בהתייחסות ראשונה להכרעת השופטים במשפט קצב, בכנס משפט ותקשורת במרכז האוניברסיטאי אריאל שבשומרון:"אין זה יום פשוט למדינת ישראל, יום שבו נבחר ציבור מורשע בעברות אונס. קיימת תחושה שזה עניין של נשים מול גברים אך זה עניין בין קורבנות לבין אלה שמנצלים אותן ואת חולשתן."

"עניינה של החברה כולה לתמוך במי שאזרה אומץ לצאת החוצה ולשים את הדברים על השולחן גם בימים שמוקיאים אותן ומנסים לפגוע באמינותן.

בית המשפט שלח מסר שיחזק את החברה הישראלית, זהו מסר לא פשוט, אך בימים בהם החברה עוברת תהליכים לא פשוטים, זהו מסר שיחזק את החלשים בחברה הישראלית". אמרה לבני.

שר הרווחה, יצחק הרצוג, מברך על פסק הדין בעניין קצב. לדבריו: "זו החלטה חשובה עבור החברה בישראל, עבור הנשים ועבור נפגעות תקיפה מינית בפרט. משרד הרווחה תומך כל ימות השנה בנפגעות אלימות ותקיפה מינית. אני קורא לכל אישה שחשה נפגעת, לאזור אומץ, ולא לשתוק".

ח"כ אורית זוארץ (קדימה), יו"ר הועדה למאבק בסחר בנשים: "הצדק נעשה! זהו מסר ברור ומעודד למתלוננות ולנפגעות תקיפה מינית, לכו להתלונן. לא יעזרו ציי עורכי הדין, היחצ"נים, השררה והכסף, לא ניתן לברוח מאשמה רובצת של אונס ותקיפות מיניות."זוארץ הוסיפה: "זהו גם היום בו צריכים נבחרי הציבור והמקורבים לעשות חשבון נפש ולהכות על חטא השתיקה. מי שידע ושתק כמוהו כשותף לפשע, אני קוראת לכולנו לגלות אחריות, ולחשוף באומץ את האמת הידועה להם, כדי שלא יחזור על עצמו מקרה מביש מעין זה, בו האדם הזה, שהורשע בשני מעשי אונס ושורה של תקיפות מיניות, קרוב כפסע מחזרה לחיים הפוליטיים. עלינו להוקיע מקרבנו את האדם הזה ואת משתפי הפעולה ששתקו ואיפשרו לו להמשיך"