כלים

הישג היסטורי:  הסכם בין המשרד להגנת הסביבה, משרד התשתיות, חברת חשמל ומשרד הפנים, שקיבל את ברכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה מאשר הקמת תחנת כח שתופעל על גז באשקלון, במקום תחנת הכוח הפחמית שתוכננה

הלחץ והמאבק המתמשך של תושבי אשקלון, בהובלה מתמדת של הממונה על איכות הסביבה בעיר, יורם שפר, וראש העיר בני וקנין, נגד הקמת תחנה פחמית מזהמת בעיר אשקלון הצליח. ההסכם שנחתם כיום קובע הקמת תחנת כוח שתופעל על גז, ולא על פחם. למרות זאת,  התחנה תופעל בגיבוי חירום על בסיס פחם, וזאת רק במקרה של 20 שעות רצופות של ירידה בהספקת הגז.

"אנחנו מחכים להסכמת משרד האוצר שמסתייג בשלב זה מההסכם. אך גם שם יבינו שזו הדרך הנכונה הן מההיבט הבריאותי שכה חשוב, ומההיבט הטכנולוגי בשימוש באנרגית גז הקיימת כיום ללא מגבלה" אומר הממונה על איכות הסביבה באשקלון, יורם שפר, שבירך על ההחלטה.

ראש העיר מר בני וקנין ויורם שפר, ששימש יור מטה המאבק אומרים כי "אנחנו מביעים סיפוק רב מההבנה שמבחינה בריאותית זהו הישג משמעותי לתושבי העיר והסביבה. אנחנו מברכים את השר להגנת הסביבה גלעד ארדן על פועלו הרב, ואת ראשי הרשוות באיזור והגופים הירוקים ששיתפו פעולה לאורך עשור שנים".

ראש העיר בני וקנין היה בקשר מתמיד עם מנכל משרד ראש ההמשלה יורם גבאי שנמצא עימו בקשרי ידידות. "יש לו חלק גדול בעניין ואני מודה לו על כך אישית. בשנה האחרונה הוא פעל לבקשתי רבות לקידום סיכול הפעלת תחנה על פחם בעיר אשקלון וצריך להודות לו ולמר יורם שפר שקידם את העניין יום יום, ושימש כיור מטה המאבק. זה מוכיח שכשרוצים להשיג ולנצח במאבק צריך להתמיד כשם שהוכחנו זאת במיגוניות למוסדות חינוך"