עמותת "Kids creating peace" מחדשת את פעילות הדיאלוג בין בני נוער ישראלים ופלסטינים, שהוקפאה בשל ההסלמה בחודשי הקיץ האחרון. כ- 40 בני נוער ישראלים ופלסטינים נפגשו בפארק קנדה ונחשפו להכשרה ייחודית, המכוונת לקבלה וכיבוד האחר מתוך תפיסה של ערך ומסוגלות עצמית.

במסגרת הפעילות נפגשו בפארק קנדה כ- 40 בני נוער בגילאי 15-17 מבית לחם, שוהם, שועפאט, פסגת זאב, הר הזיתים, דימונה, מזרח ומערב ירושלים ועוד, הלוקחים חלק בפעילות עמותת "ילדים חיים בשלום" המפגישה בין בני נוער ישראלים ופלסטינים.

התחדשות המפגשים הישראלים - פלסטינים לא עברה על מי מנוחות, כאשר הקבוצה הפלסטינית איחרה בלמעלה משעה למפגש לאחר שעוכבה במחסומי הכניסה לישראל, בשל מתיחות בעקבות אירוע בו נהרג נער פלשתיני ליד ראמללה מאש צה"ל בלילה קודם.

במהלך הפעילות שהתקיימה ביום ו' האחרון חוו בני הנוער סדרה של משחקי גיבוש שמטרתם לשבור את הקרח, המתבססים על שפה אוניברסאלית, לפי עקרונות תוכנית "משחק החיים", שזכתה לציון לשבח ע"י מכון ראנד הבינלאומי. המשחקים נועדו להעביר את המסר ששפה, תרבות ודת הן אינן מכשול בדרך להשיג קבוצה שמגובשת סביב מטרה משותפת, וכי לנו כבני נוער וכבני אדם יש הרבה שמחבר בנינו.

"המטרה היא לגעת בבני נוער שבעתיד ינהיגו את הקהילות שלהם ולהעביר אותם תהליך משמעותי. בו הם מתפתחים וצומחים באופן אישי ורוכשים כלים ומיומנויות שמעצימים אותם בכל מעגליי חיהם ובדיאלוג עם האחר. הנוער בתוכנית שלנו לומד לזהות את הקול שאומר להם שמאמץ מוביל לתגמול, שאתגרים הם הזדמנויות. אני מאמינה כי אפשר ליצור תקשורת וחיבור בין בני אדם גם מול קונפליקטים לאומיים לא פשוטים", אומרת שני פרץ - קריב, מנהלת "עמותת ילדים בונים שלום".