בוגרי המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר מצטרפים לראשונה למסורת אירועי הבוגרים של המכללה ויציגו באירועי סוף השנה (17.7) מגוון רחב של פיתוחים ויישומים אותם ייצרו כפרוייקט הגמר ללימודיהם. בין הפרוייקטים: אפליקציה לזיהוי הפרעות פסיכיאטריות, סירה רובוטית הנשלטת מהסמארטפון, אפליקציה לזיהוי רמת הדחיפות של שיחות נכנסות, וגם אפליקציה שתתאם בעצמה מפגשים פיזיים בין קבוצות חברים, ועוד

כלים

בין היישומים שיוצגו באירוע הגמר:

MS-cope – אפליקציה שתסייע למטפל/פסיכיאטר בניתוח התנהגות מטופלים ואפיון סוג ההפרעה ממנה הם סובלים. המערכת, פיתוח של הסטודנטים טליה טרון, אריאל פפא ואביב כהן, תסקור הקלטת סשן טיפולי ותבצע אנליזה על תנועות תווי הפנים של המטופל. התוצאות יוצגו בגרף שיתאר את דפוס התנהגותו.

Ring App – אפליקציה לטלפון הנייד שפיתחה הסטודנטית מיכל איטח, המספקת מידע על חשיבות השיחה הנכנסת, לאחר שהוגדרה על-ידי המתקשר/ת באחת מ-3 אפשרויות: Low (עדיפות נמוכה), High (עדיפות גבוהה) או Emergency (שיחת חירום).

Wanna Meet? – לפגוש חברים בקלות: הסטודנטים חני פלג וכדן אוז'ילבו פיתחו אפליקציה חברתית המסייעת בתיאום מפגש רב-משתתפים בהתאם למגבלות של כל אחד מהחברים. המערכת מזהה באופן חכם מהו חלון הזמן הפנוי של המשתמש ומציעה לו פגישות אפשריות עם החברים הזמינים ב"חיים האמיתיים" שמחוץ למסך.

MyGreenBill - פלטפורמה חכמה לניהול החשבונות הביתיים ו/או עסקיים, המאפשרת מעקב ובקרה על ההוצאות השוטפות. המערכת, פיתוח של הסטודנטים יקי אמסלם ועידן פלג, מאפשרת מעבר ידידותי וקל לקבלת החשבונות השונים לתיבת הדוא"ל. תוך שמירה על אבטחת המידע וזהות הלקוח, היא מאפשרת לבחון היסטוריה של חשבוניות ולצפות בסטטיסטיקות של הוצאות לפי חיתוכים שונים, מה שעשוי להוביל לחסכון בטווח הרחוק.

RC Arena - מערכת לניהול ולשליטה מרחוק של כלי שייט בלתי מאוייש, הניתנת להפעלה באמצעות אפליקציית אנדרואיד. אתר אינטרנט ייעודי מאפשר לנהל את חשבונות המשתמשים בעלי ההרשאה. במסגרת הפרויקט פיתח הסטודנט שמעון לביאון אב-טיפוס לסירה רובוטית, באמצעותה ניתן להתרשם מיכולות המערכת המתוחכמת.

KidKod - פרוייקט הגמר של דרור איפרגן, קירה דון - רבר ורן נחמיאס הוא ממשק גרפי נגיש וידידותי, המאפשר לילדים לתכנת באופן עצמאי רובוטים אלקטרומכניים (על בסיס Arduino). תוך כדי משחק נחשפים המשתמשים הצעירים לעולמות המכניקה,  האלקטרוניקה והמחשבים ומפתחים סקרנות טכנולוגית וכישורים חדשים.

AudioFind –  פרוייקט הגמר של הסטודנטים אור גוז ובן דיאמנט הוא שירות מקוון לניהול קבצי אודיו, המאפשר חיפוש ומיון באמצעות שאילתיות קוליות, טקסטואליות ושיתוף מסמכים וקבצים.

Bogrim4Bogrim - ממשק המאפשר למוסד אקדמי/חינוכי לפתח בקלות פלטפורמה עבור הבוגרים שלהם, באמצעותה יוכלו לשמור על קשר, להתעדכן ולסייע האחד לשני במציאת עבודה. פרוייקט הגמר של הסטודנטים תמיר יקר ואלעד סילברינג.

Da-Li's Community Site -  פלטפורמה קהילתית שפיתחו הסטודנטים נטעלי גור ונדב תעוז עבור האתר החינוכי Da-Li המיועד לתרגול תכנים לימודיים באמצעות גיימינג. הפרויקט מציע שילוב פלטפורמה קהילתית באתר, בה יוכלו המשתמשים להעלות תכנים מקוריים, לנהל דיונים, לשאול שאלות ולענות לאחרים, לקבל עדכונים שוטפים ועוד.

MyTrainer.IL - אפליקציית אנדרואיד לבניה וניהול של תכנית אימונים אישית המאפשרת לשמור על שגרת חיים בריאה ופעילה. המערכת יוצרת עבור המשתמש סביבת אימונים מותאמת, תוך הצגת מגוון תרגילים.  פרוייקט הגמר של אסי אסרף ומורן גולדנברג.

Pack – מתי נפגשים לכדורגל? לא עוד אינספור שיחות טלפון, הודעות, שינויים וביטולים: הסטודנטים יונתן מקמל ואיתי נבות יצרו אפליקציה חברתית לתיאום וארגון מפגשי ספורט קבוצתיים בקלות ובנוחות.

צמי"ד שנקר –   פלטפורמה לפיתוח שירותים חברתיים דרך רשת האינטרנט, הכוללת שרת ואפליקציה בסביבת Google Hangout. הפלטפורמה מאפשרת כל ארגון לפתוח ולנהל בקלות קבוצות של מפגשים חיים רבי משתמשים. לאחר פתיחת קבוצה חדשה במערכת, ניתן להזמין משתתפים לסביבה חווייתית הכוללת שיחות ווידאו, משחקי חברה, טיולים וירטואלים וצפייה מודרכת בפרזנטציות וסרטים. המערכת פותחה בשיתוף פעולה עם צופי ישראל וארגון ווראייטי, בשיתוף פעולה נדיר בין 7 סטודנטים - רון לנגר, יובל מיטרני, אלעד צ'ירבוני, אבי מסילתי, איתי שור, אסף איגר ואייל קידר.

"פרויקטי הגמר של בוגרי המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר מאפשרים להתרשם מעבודותיהם והישגיהם של דור המהנדסים הצעיר, רגע לפני היציאה מהאקדמיה אל ה"חיים האמיתיים". בתערוכה ראשונה מסוגה ייחשפו פרויקטים חדשניים ומרתקים - כולם בשלב יישומי - המייצגים את מגוון התחומים החשובים בזירת המחשוב המודרני: החל מרובוטים ימיים המופעלים ונשלטים מרחוק באמצעות אפליקציה סלולארית, דרך פלטפורמות קהילתיות לסיוע לבעלי צרכים מיוחדים ועד מערכות מורכבות לניהול העסק או המשק הביתי." אומר ד״ר אמנון דקל, ראש המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר.

המחלקה להנדסת תוכנה

תערוכה ימי חמישי ושישי, 17-18 ביולי 2014

יום חמישי 17/7

19:00   סיור עיתונאים

בנין המחלקה להנדסת תוכנה, קומה 2, אנה פרנק 12 ר"ג

20:00   פתיחה חגיגית לקהל הרחב.

בנין המחלקה להנדסת תוכנה, קומה 2 (חדרים 246/247), אנה פרנק 12 ר"ג

שעות פתיחה: יום חמישי, 17.07, עד 23:00

יום שישי, 18.07, 14:00-10:00