meretz_smallמאות ממשתתפי מרוץ כפר סבא: רוצים תחבורה ציבורית בשבת. פעילי מרצ כפר סבא יצאו בשבת האחרונה אל המרוץ והחתימו את המשתתפים על עצומה למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. הפעילים זכו לתמיכה רבה ברחוב והחתימו כ-550 איש על העצומה. פעילות זו באה בהמשך לקמפיין שמנהל נוער מרצ כפר סבא בתיכונים למען מקומות בילוי ותחבורה ציבורית בסופי השבוע ולהפגנה שערכו צעירי מרצ בנושא

כלים
יאיר אברהם, חבר מועצת עירית כפר סבא אומר: "מתחילת הקדנציה הנוכחית אני מושיט יד לנציגי הציבור הדתי בעיר מתוך אמונה שאפשר יחד לעצב מציאות אשר מחד מכבדת את הצרכים השונים של הקבוצות השונות בעיר, ומאידך לא קופאת על השמרים. לצערי, עד כה מוכיחים נציגי הציבור הדתי כי הם אינם מוכנים להידברות אמיתית ומונעים אך ורק משיקולים פוליטיים וסקטוריאליים צרים. אינני יכול להבין כיצד זה לגיטימי לדרוש זכויות עבור המיעוט בעניין התיכון הדתי לבנים, ובמקביל להפעיל לחצים לבטל פעילות תרבותית כמו מרוץ כפ"ס. גם בנושא תחבורה ציבורית בשבת תגובתם תמוהה. זו מיועדת לאוכלוסייה חלשה אשר אין ברשותה רכב פרטי. ההתנגדות ליוזמה זו לא תשכנע אף אחד לשמור מצוות ולאהוב את מסורת ישראל. מרצ משמשת היום כתובת יחידה מול הנטייה המסוכנת הזו לכפות אורח חיים דתי על רוב הציבור בעיר."

יו"ר סניף מרצ כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין: "בתקופה האחרונה אנו נאלצים לעמוד בפני התקפות קשות על הציבור החופשי בכפר סבא מצד גורמים המעוניינים שנחיה כמו באיראן. לשמחתי, הקריאות לביטול המרוץ אינן עולות בקנה אחד עם דעות שאנו שומעים בקרב הציבור הדתי השפוי, שרוצה כמונו ברווחתם ובטובתם של תושבי העיר. עם זאת, אסור שהוויכוח סביב המרוץ יסיט את תשומת ליבנו מצרכים חשובים הרבה יותר, כמו תחבורה ציבורית בשבת. תחבורה ציבורית בערבי שישי ובשבת תחולל מהפיכה באיכות חיינו ותבטיח פחות הרוגים בכבישים, פחות זיהום אוויר, פחות פערים חברתיים וסופי שבוע הרבה יותר טובים. בכל המדינות המתקדמות, ואף בחיפה, זוהי מציאות שאיש אינו מערער עליה. מדוע כאן צריך להיות אחרת? אנו נדאג לכך שהפעלת אוטובוסים בסופי השבוע לא תפגע כלל בשומרי המסורת, וניתן לעשות זאת בקלות. ההתנגדות ליוזמה היא מסיבות פוליטיות בלבד."