כלים

המחלקה הפסיכיאטרית של ביה"ח הרצוג בירושלים חגגה בימים אלה את חג הפורים במסיבה מרגשת בבי"ס אורט בית הערבה. היוזמה לארח את המאושפזים מהרצוג הייתה של תלמידי י"א, המתנדבים זו השנה הרביעית במחלקה הפסיכיאטרית בהרצוג

הנהלת אורט בית הערבה, הצוות החינוכי והתלמידים הכינו לאורחים תוכנית עשירה ומושקעת. האירוח נפתח בסדנת יצירה בה עיצבו ובנו יחד - המאושפזים והתלמידים - מסכות לפורים כשהנערים תומכים ומדריכים את האורחים כ"אחים בוגרים". בהמשך, ערכו להם התלמידים סיור להכרת כיתות הלימוד.

לסיום נערכה מסיבת תחפושות בניצוח ליצנית רפואית. באוירה עליזה ומשוחררת ובעידוד התלמידים הרגילים לחגוג עם המאושפזים, חגגו כולם בשירה, ריקודים ומשחקי פורים. שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין התלמידים לאורחים הפתיע וריגש את הצוות החינוכי.

פעילות התלמידים בהרצוג, היא חלק מתוכנית התנדבות בקהילה הפועלת זו השנה הרביעית. במסגרת זו, השתתפו התלמידים בסדרת פעילויות משותפות עם מאושפזי המחלקה הפסיכיאטרית: הדליקו יחד נרות חנוכה, שיחקו כדורגל והתחרו במשיכת חבל.

מנהלת ביה"ס אורט בית הערבה, אמירה דימנטמן: "אירוח המחלקה הפסיכיאטרית מביה"ח הרצוג אצלנו היה מרגש, מפתיע ומחמם את הלב. בין התלמידים למאושפזים נוצר קשר משמעותי המחזק את הצעירים ונותן להם גאוה אישית. אני בטוחה שהיכולת הזאת לקבל את האחר, תביא אותם בעתיד להמשיך ולתרום לחברה".