כשנה לאחר סיום הקמת מערך ההפצה העצמאי של יקבי בנימינה, מתחילה היום באופן רשמי את פעילותה חטיבת האלכוהול בנימינה ספיריטס. החטיבה החדשה תעסוק בשיווק של מותגי אלכוהול בכל זירות השוק המקומי תוך מתן מענה במגוון קטגוריות וברמות מחיר שונות

כלים
את מערך השיווק של החטיבה החדשה ינהל אביחי גוטליב, שלו ניסיון של כעשור בתחום. בנימינה ספיריטס תשתמש במערך ההפצה של היקב תוך הכשרת הצוות הקיים בתחום האלכוהול על מאפייניו ומרכיביו השונים וכן ע"י גיוס אנשי הדרכה שיווק ומכירות נוספים.

מהלך זה יאפשר ליקבי בנימינה להרחיב את סל המוצרים המוצע לנקודות המכירה הקיימות ולהגדיל את מספר הלקוחות אותם הם משרתים בפלחי השוק השונים.

אילן חסון, מנכ"ל יקבי בנימינה: "הקמת חטיבת בנימינה ספיריטס הינה צעד נוסף בתוכנית האסטרטגית של יקבי בנימינה להפוך לאחד משחקני היין והאלכוהול המובילים בישראל תוך הענקת האפשרות ללקוח לרכוש את מגוון המוצרים הדרושים לו. חטיבת בנימינה ספיריטס תפעל מתוך רצון להיות שחקן מפתח, חדשני ומוביל בשוק משקאות האלכוהול והבירה בישראל ותדאג לעשות זאת בשותפות ישרה ושקופה עם הספקים והלקוחות, תוך שמירה על ערכי יקבי בנימינה."

פעילות החברה החדשה תתפרש על כל זירות השיווק: השוק החם הכולל רשתות שיווק, מיני מרקטים, מכולות,מעדניות,חנויות אלכוהול מתמחות וסיטונאים. השוק הקר הכולל מסעדות, מלונות, אולמות אירועים, קייטרינג ובתי קפה. שוק חיי הלילה הכולל ברים, מועדונים וברים של מסעדות. כמו כן, תפעל החברה מול השוק הצומח של סצנת חיי הלילה שהתפתח בשנים האחרונות בארץ וכולל קיוסקים וחנויות נוחות הפועלים 24 שעות ביממה.

החטיבה החדשה פועלת גם בזירת הדיוטי פרי המקומי המהווה חלון ראווה לשוק הישראלי וזאת לאור העובדה כי בשונה מחנויות פטורות מכס בנמלי תעופה וים אחרים בעולם, מתפקדת זירה זו גם כמעין חנות מקומית בה לנוסעים הקונים אלכוהול ללא מכס ביציאתם מהארץ, יש את האפשרות להשאיר את המוצרים ולאסוף אותם בשובם ארצה, במסגרת הסדר "הפטור ושמור".

תמהיל מוצרי חטיבת בנימינה ספיריטס יעניק מענה בכל רמות הקטגוריות הרוחביות של מוצרי האלכוהול, כוללים מוצרי value for money יחד עם מוצרי פרימיום, סופר פרימיום ואולטרא פרימיום. ובכך תעניק החטיבה החדשה מענה שלם וכולל ללקוחותיה ולצרכנים עצמם.

סל המוצרים של החברה בעת השקתה כולל מוצרים ייחודיים, המצטיינים באיכותם יחד עם סל משלים של מוצרים הכרחיים. מותגי החברה מחולקים לחמש קטגוריות שונות:

מוצרי ים תיכון- מוצרים אותנטיים, שורשיים, ים תיכוניים, המהווים את קטגוריית מוצרי הדגל של החברה. בין המוצרים ניתן למוצא את תזקיק תאנים בוכא "בוקובזה", האניס התורכי "אפה" ראקי, פסטיס "קזניס",אוזו" סאן ריבל" ,פורט "קרוז" ועוד.

וויסקי- קטגוריית המוצרים בעלת שיעור הצמיחה הגדול בשוק. בקטגוריה זו ניתן למצוא את מותג

הוויסקי "לייבל 5" שהוא הוויסקי הסקוטי עם שעור הצמיחה הגדול ביותר בשנתיים האחרונות בכל העולם, המאלט הסקוטי "גלן טורנר" ועוד.

וודקה- הקטגוריה הגדולה בשוק כוללת מוצרים בעלי יתרון מובהק מול המוצרים המקבילים בקטגורייה. מותג הוודקה הרוסי האולטרא פרימיום "בלוגה", מותג הוודקה הרוסי- צרפתי "פוליאקוב" שהוא מותג הוודקה מס' אחת במכירות בצרפת וכמו כן את מותג הוודקה האולטרא פרימיום השוודי "פיוריטי".

בירות- מותגי בירות שונים, בהם הבירה "אפס פילזנר" ומותג הבירות הוותיק "באדוויזר בודוואר" הצ'כית.

סל משלים- מגוון מוצרים רחב המהווים פתרון לצרכי הלקוח ולצידם מוצרים מיוחדים, בהם "צ'רי הירינג" ליקר האגסים "קסנטה",ארמניאק "שאבו", קלבדוס "פר מגלואר", קוניאק "דופוי", שמפניה מבית "בילקאר סלמון" קאווה כשרה מבית "וואיפרמוסה" וכן מותגי רום, ג'ין, טקילה וליקרים ייחודיים.

שוק האלכוהול המקומי נמצא בשנתיים האחרונות בסטגנציה,נכון לשנת 2009 מגלגל השוק כ-3 מיליארד ₪ מהם כ-1 מיליארד ₪ בתחום האלכוהול, כ-800 מיליון ₪ בתחום היין וכ- 1.2 מיליארד ₪ בתחום הבירות.בחלוקת שוק האלכוהול לקטגוריות ניתן לראות כי נכון לשנת 2009, מוצר האלכוהול בעל נתח השוק הגדול ביותר הוא הוודקה (55.6%), אחריו משקאות האניס (11.3%) והוויסקי (9.2%).