הגולשים יוזמנו לאתר חדו"ש להדליק משואות וירטואליות. בין מדליקי המשואות בטקס הסאטירי: נתניהו ידליק את משואת הכניעה והשר אטיאס את משואת "דירה לכל אברך". מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "הטקס – מחאה על מכירת החיסול של עתיד המדינה שמבצעת הממשלה"

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון מציעה זו השנה השנייה לגולשי האינטרנט לערוך טקס משואות אלטרנטיבי המתאים למציאות הפוליטית בארץ. בטקס הסאטירי יוכלו הגולשים להדליק בשמם של 12 אישים משואות לתפארת הסחטנות ההשתמטות ומכירת הציונות.

כתובת טקס המשואות היא: http://hiddush.org.il/torches/ . את דף הטקס עיצב מעצב האתרים אריה זונשיין מחברת lionways.

בין הנבחרים להדלקת משואות בטקס הסאטירי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ידליק את משואת הכניעה, יו"ר ועדת הכספים משה גפני את משואת הסחטנות, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס את משואת דירה לכל אברך וסגן השר יעקב ליצמן את משואת הדרת הנשים. להלן כמה נוסחים של הדלקת משואות בטקס האלטרנטיבי:

משואת ההשתמטות. אני, הרב אהרון לייב שטיינמן, שהכריז שגיוס בחורי הישיבות גרוע מהסכנה האיראנית, מדליק משואה זו לתפארת ההשתמטות בישראל.

משואת הסחטנות. אני, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, שהביא את הסחטנות הפוליטית בישראל לשיאים חדשים, וסיכל את יישום המסקנות של דו"ח טרכטנברג לשילוב חרדים בעבודה, מדליק משואה זו לתפארת התקציבים שבדרך .

משואת האטימות. אני, שר התחבורה ישראל כץ ,שמסרב להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות וחגים, מדליק משואה זו לתפארת התאונות בלילות שבת והאפליה בין בעלי הרכב למעוטי היכולת שזקוקים לתחבורה ציבורית.

מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב, אמר ש"הטקס הסאטירי הוא דרכה של חדו"ש למחות על מכירת החיסול של עתיד המדינה למפלגות החרדיות שמבצעת ממשלת נתניהו. מדיניות הממשלה בנושאים אלה סותרת את רצון הציבור, נוגדת כל הגיון כלכלי, חותרת תחת הסולידריות החברתית ועומדת בניגוד לערכי השוויון בנטל וחופש הדת. בימיה של ממשלה זו בוטלה חובת השירות הצבאי לאברכים, ההקצבות לתלמידי הישיבות הגיעו לשיאים חדשים משרד השיכון הפך למשרד לשיכון חרדים וחלה הסלמה דרמטית בהדרת הנשים".

לדברי רגב, "הטקסים הרשמיים של יום העצמאות מבליטים בצדק את ההישגים הרבים של המדינה. אבל אין מנוס מלהביט גם על המציאות הקשה בתחומי הדת והמדינה שמסכנת את עתיד הציונות, מערערת את הדמוקרטיה ומרחיקה את הציבור מן היהדות. רק אם נהיה מודעים מספיק למציאות הזו יש תקווה שבעתיד תוקם ממשלת אחדות אזרחית שתערוך את המהפכה האזרחית הדרושה, לתפארת מדינת ישראל".