כלים

טיפולי פוריות בדיקור סיני מוכיחים הצלחה לאור הפרסומים האחרונים על עלייה בשיעור הסרטן כתוצאה מטיפולי פוריות הורמונליים, מסתבר כי ישנן גם אלטרנטיבות מועילות:  לאחר 10 שנות טיפולי פוריות פנו בני הזוג צרנו-שוורץ אל ד"ר לו, מרפא סיני ידוע, הפועל במרכז שן צ'י ביהוד. הטיפולים הצליחו, וכיום בני הזוג חובקים שני ילדים....

כמו רוב הזוגות הצעירים, איגור וסופיה צרנו-שוורץ קיוו להעמיד אחריהם צאצאים. משלא הצליחו פנו אל עזרת הרפואה המודרנית ועברו 10 שנות טיפולי פוריות כואבים ומייאשים,  ללא הועיל. לאחר שנואשו מטיפולי הפוריות ולאחר שגופה של סופיה החל להראות סימני מצוקה שנבעו מהשינויים ההורמונליים שעבר עליה, החליטו בני הזוג לנסות את הרפואה הסינית ופנו למרפאתו של  ד"ר לו צאן גואנג ביהוד, על מנת לעבור טיפול בדיקור וצמחי מרפא. מקץ שנתיים של טיפול הצליחה סופיה להכנס להריון וכיום איגור וסופיה הם ההורים המאושרים של שני ילדים רכים. איגור, שהתרשם עמוקות מדרך הטיפול של ד"ר לו, בחר ללכת בדרכו והפך לתלמידו ואחר כך למטפל בשיטה של ד"ר לו. בעקבות הטיפול גם סופיה, על אף היותה רוקחת, הבינה כי לעיתים לרפואה המשלימה יש יותר כוח וידע מאשר לרפואה המודרנית על תרופותיה המסונתזות.

ד"ר לו מטפל במרפאתו שביהוד בנשים נוספות שעברו את שרשרת טיפולי הפוריות וסובלות בעקבותיה מנזקים כגון הפסקת וסת ואי סדירות הורמונלית. "הטיפולים ההורמונליים משנים את האיזון של הגוף ומכריחים אותו לפעולה הנוגדת את טבעו. כתוצאה מכך הגוף יוצר חסימות המתנגדות לכפייה ומובילות לבעיות בחלקים אחרים בגוף (כגון סרטן) או באיברי הרבייה עצמם. הרפואה הסינית הרואה באדם מכלול מעודדת את הגוף לטפל בחסימות המונעות ממנו את הפעילות התקינה ואינה מאלצת אותו לפעול כנגד טבעו." אומר ד"ר לו צ'אן גואנג.

ד"ר לו צ'אן גואנג, הרופא אשר טיפל באיגור וסופיה, הוא בעל תואר דוקטור לרפואה סינית ולצ'יקונג (רפואת אנרגיה) אותו הוא רכש בסין, ארץ מוצאו. כבר בילדותו החל דוקטור לו ללמוד את  רזי הרפואה הסינית מסבו. לפני שנים אחדות הגיע ד"ר לו לישראל. בשנה האחרונה, בנוסף להפעלת הקליניקה הפרטית "מרכז שן צ'י לרפואה משלימה" ביהוד אשר מנוהל על ידי הגב' תמי קלייטמן, ד"ר לו מטפל בהתנדבות בחיילים המופנים אליו לטיפול על ידי חיל הרפואה, ובכללם פצועי מלחמת לבנון השנייה ומצליח לשפר, בעזרת  שיטת הדיקור הייחודית שלו ובטווינה בלבד, מצבים קשים שהוגדרו על ידי הרופאים כחשוכי מרפא. לכן, החליט צה"ל להעניק לד"ר לו דרגות תא"ל ייצוגיות.