בפגישה שנערכה בחשאי לפני כחודש בטריפולי עם מועמר קדאפי, אז עדיין שליט לוב, ביקש חבר הפרלמנט האוסטרי (ממוצא יהודי), דויד לזר, כי שליט לוב יתערב לסייע בשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט בשל יחסיו הקרובים עם חאלד משעל, מנהיג החמאס.  קדאפי הביע נכונות גם לסייע בשחרור שליט וגם לכונן יחסי שלום עם ישראל

לזר, שנפגש עם קדאפי בתיאום עם סגן השר איוב קרא (ליכוד), טוען כי קדאפי אף הביע משאלה להגיע לירושלים יחד עם גלעד שליט באותו מטוס בתנאי שתופסק מתקפת נאטו על מעוזו.

בתגובה דרש סגן השר קרא כי שליט לוב יעביר מכתב רשמי לראש הממשלה נתניהו בו יביע את נכונותו לכונן יחסי שלום עם ישראל, ונכונותו לסייע בשחרור גלעד שליט, אך הפגישה שנקבעה ליום שלישי האחרון לא יצאה אל הפועל בשל ההתפתחויות בלוב והשתלטות המורדים על טריפולי .

סגן השר קרא אמר הבוקר: " בשיחה עם חבר פרלמנט יהודי אוסטרי שאיתו אני ביחסים קרובים התברר לי שקיים קשר עם שליט לוב, וביקשתי ממנו לפעול למען שחרור גלעד שליט שכן יש לו השפעה על חאלד משעל.

חבר הפרלמנט היהודי לזר ביקש להיפגש עם קדאפי ובשל האירועים הפגישה התאפשרה רק לפני כחודש, קיבלתי מסר מעודד וביקשתי שהדברים יובאו בכתובים רשמית לראש הממשלה, אך לצערי הימים האחרונים שיחקו לרעתנו והקשר נותן בשל האירועים".

סגן השר קרא אמר עוד: " אין ספק שהיה פספוס גדול במערכה הזו, ההתערבות החפוזה של נאט"ו לצד המורדים לא נבעה מדאגתם לעם הלובי, שאם כן מדוע הם לא מתערבים בסוריה למשל, כך שמסיקים מזה שידיהם אינם נקיות ופעלו מאינטרסים זרים, ואני מקווה שהעולם לא יתגעגע עוד לקדאפי שהרי אנו רואים השתלטות אלקאעידה על מחוזות רבים בלוב".