בית הדין הצבאי ביפו, ששיחרר לאחרונה חיילת שנעצרה במסגרת פרשיית סמים בה מעורבים מספר חיילים מבסיסי צה"ל באיזור הצפון, קבע כי אין תשתית ראייתית מספקת להמשך החזקתה במעצר

החיילת, המשרתת בשירות חובה, נעצרה, יחד עם מספר חיילים המשרתים בבסיסי צה"ל בצפון, לחקירה על ידי מצ"ח. במהלך חקירתה במצ"ח הודתה החיילת במספר אירועים של שימוש בסם, בנסיבות אזרחיות. דגימת שתן, שניטלה מהחיילת ונבדקה בערכת שטח לאיתור סמים מסוכנים, נמצאה חיובית לסם מסוג קנביס.

בין הפרקליטות הצבאית וב"כ החיילת העצורה החלה להירקם עסקת טיעון שבה הייתה החיילת צפוייה לקבל עונש מאסר בפועל, אולם במהלך הדיונים בבית המשפט ובטרם נסגרה עסקת טיעון,  החליטה עו"ד דנה נוף לבחון לעומק את הראיות וגילתה כי בדיקה מעמיקה יותר של דגימת השתן, במעבדה לתרעלה בתל השומר נמצאה שלילית לסמים.

לאור הממצאים הללו, העמידה עו"ד נוף את בית הדין הצבאי על כך שאין למעשה כל ראיה מחזקת, כנדרש בחוק, לצורך הגשת כתב אישום נגד החיילת ועתרה בבקשה לשחררה מן המעצר.

הפרקליטות הצבאית נעתרה לדרישת עו"ד נוף, כי יש לשחרר את החיילת ממעצר מאחר והתשתית הראייתית אינה מספקת להמשך החזקתה במעצר סגור ולהגשת כתב אישום. החיילת שוחררה ממעצר ושבה להמשך שירות תקין ביחידתה.

עו"ד נוף, שליוותה בשנים האחרונות עשרות חיילים במהלך חקירות במצ"ח, התייחסה להחלטה לשחרר את מרשתה: "יש לבחון היטב כל הסדר טיעון שמוצע גם אם במבט ראשון מדובר בהסדר מקל ואטרקטיבי. בבחינת הראיות לעומקן עולה לעיתים תמונה שונה, שעשויה להביא לתפנית בהליך המשפטי  לרבות הימנעות מהעמדה לדין דבר שימנע בעתיד גם רישום פלילי".