תערוכת ACLIMAהתערוכה המובילה והיחידה בישראל לענף המיזוג, הקירור, החימום והאוורור, המתקיימת אחת לשנתיים, תציג השנה שני חידושים יוצאי דופן המגיעים לישראל: Axe - תמיסה המותזת ישירות על הקרח וגורמת ל"הלם" ולהפשרתו בתוך דקות מבלי לפגוע במזון או בסביבה, ומענה לתסמונת הבניין החולה: קצף קטלני המשמיד בקטריות, עובש ובוצה ממערכות קירור וחימום. ACLIMA מהווה מקום מפגש של בכירי התעשייה, בהם יצרנים, יבואנים ומשווקים והפכה למעשה ל"זירת העסקים" המרכזית של תחום מיזוג האוויר, חימום וקירור.

כלים

שני חידושים יוצאי דופן יוצגו השנה ע"י חברת מ.כ אור-שי במסגרת תערוכת ACLIMA, התערוכה הבינלאומית ה-23 למיזוג אוויר, קירור, חימום, אוורור והתייעלות אנרגטית, שתתקיים בגני התערוכה בימים ג'-ה' ה-5-3 בנובמבר 2015. הראשון הוא פיתרון לתסמונת הבנין החולה בה סובלים השוהים בבניין מהשפעות בריאותיות חריפות, כתוצאה בין השאר מזיהומים מצטברים במערכות הקירור והחימום.

קצף מיוחד המותז או מוזרק אל פתחי הקירור והחימום מחסל את הבקטריות ואת הטחב שהצטבר, ומוצר מתקדם יותר אף מנקה את הבוצה והלכלוך. מוצר נוסף אף חודר אל עבר הצינורות העמוקים יותר ומנקה אף אותם.

סדרת קטלני הבקטריות נחלקים לשלוש: קצף קוטל בקטריות המחסל עובש בקטריות וחיידקים, מתאים גם למערכות מיזוג רכב, מנטרל ריחות לא נעימים, שומר על איכות אוויר גבוהה ומפזר בחלל ניחוחות רעננים.

השני הוא תרסיס ניקוי סוללות הקוטל חיידקים, מחסל עובש וחיידקים ומנטרל ריחות לא נעימים. השלישי הוא קצף מנקה מעבים ומאיידים היעיל במיוחד נגד חלודה, מסיר שומנים ומשקעים אורגניים, אבק ובוצה, מגן על הסוללה ומותיר שכבת מגן נגד החלודה.

החידוש השני הוא ה-Axe ממיס קרח ייחודי המוזרק ישירות על הקרח וגורם ל"הלם" ולהפשרתו בתוך דקות מבלי לפגוע במזון או בסביבה. עד כה היה צורך בהשבתת המכשיר והמתנה שהקרח ימס או שבירתו באמצעות כלי עבודה. הצטברות קרח נוגעת לאחת הבעיות האקוטיות בכל הנוגע למערכות קירור כגון מזגנים ומקררים, וגורמת לשיבוש שיגרת העבודה ולבזבוז כספים רב.

הממיסים יעילים להפשרת מאיידים במקררים ביתיים ומסחריים, מתאימים למזגנים עם כל סוגי הגזים, מסירים הצטברות קרח מברזים ומשסתומים ואין צורך לשטוף אותם לאחר השימוש. הפתרונות הייחודיים מיובאים ומשווקים בישראל על ידי חברת מ.כ אורשי המיבאת אביזרי קירור אורור ומיזוג אוויר.

סדרת ממיסי הקרח נחלקת לשניים. הראשונה היא AXE היעילה להפשרת מאיידים במקררים ביתיים ומסחריים מהצד החיצוני שלהם, השנייה היא Ice Free למערכת הפנימית. מזרק ה- Ice Freeמכיל חומר המתרכב כימית עם מולקולות לחות אשר נמצאות בגז המזגנים ומונע מהם להתגבש לקרח, הבעיה של לחות במערכת הינה בעיה נפוצה מאוד אשר בעבר הייתה גורמת להשבתה מלאה של מערכת המיזוג ו/או הקירור.

הטכנאי היה אמור להחליף פעמים רבות מייבשים במערכת או במקרים קיצוניים לשאוב את גז הקירור, לבצע וואקום עמוק ולהכניס גז נקי ויבש. הפתרון של החברה האיטלקית Errecom בעצם חוסך המון זמן, הזרקה של חומר אשר אורכת כ-5 דקות חוסכת עבודה של שעות ואף יותר.

חומר נוסף אשר חוסך מינימום 20% מהוצאות החשמל והאחזקה במערכות ישנות הינו Cool-Shoot, זוהי תרכובת של שמן איכותי אשר ביחד עם שני מרכיבים סינטטיים פעילים ממיסים את שאריות השמן מדפנות הצנרת הפנימית וממחליפי החום. בנוסף לחיסכון בחשמל החומר גורם לירידת טמפרטורה של עד 4°c'=, מוריד את פליטת גזי החממה, מפחית רעשי מדחס, רעידות ורעש.

מ.כ אור-שי תציג את הפיתוחים החדשניים בתערוכת ACLIMA, התערוכה היחידה בישראל לענף מערכות מיזוג אוויר, חימום וקירור. ACLIMA , מאורגנת ע"י קבוצת שטיר, המתמחה בארגון תערוכות וכנסים בינלאומיים, ונערכת בחסות לשכת המסחר ובחסות חברת אלקטרה, והפכה למעשה למקום המפגש היחידי של הענף בישראל, בו מוצגים מוצרים חדשים וטכנולוגיות מהפכניות. במסגרת התערוכה שתתקיים בגני התערוכה יוצגו כ- 5,000 מוצרים (מזגנים, מאווררים, מערכות חימום, מערכות קירור, צ'ילרים, תנורים, מערכות בקרה ועוד) המייצגים כ- 700 חברות ברחבי העולם בלמעלה מ-100 ביתנים שונים.

בתערוכת 2015 ACLIMA יוצגו כל הפתרונות והחידושים בתחום בקרת האקלים וישתתפו בה אלפי מקבלי החלטות וקניינים מובילים. התערוכה תפגיש בין היצרנים, היבואנים והמשווקים לבין קהל לקוחות מקצועי וממוקד אשר יזכה לפגוש אלפי פתרונות למיזוג אוויר, חימום וקירור בכל סדרי הגודל, הן למפעלים ולחברות, הן לארגונים ומתחמים ציבוריים והן לשימוש הצרכני הביתי.

אתר התערוכה: www.aclima.co.il