מצליף המיעוט בבית הנבחרים חבר הקונגרס Steny Hoyer לנשיא פרס: זו תהיה טעות מצד הפלשתינאים לפנות לאו"ם להכרה במדינה לפני מו"מ עם ישראל

נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר פגישת עבודה מדינית עם משלחת של 26 מחוקקים דמוקרטיים מבית הנבחרים האמריקני שהגיעה לישראל בראשות מצליף המיעוט בבית הנבחרים חבר הקונגרס Steny Hoyer (מרילנד) .המשלחת בחסות השדולה הפרו ישראלית אייפ"ק, היא ראשונה מבין מספר משלחות של שתי המפלגות שיגיעו במהלך השבועיים הקרובים כחלק ממסורת הנועדה להעצים את הקשר עם הקונגרס.

בפתח הפגישה אמר לנשיא חבר הקונגרס הוייר, הנמנה על ידידי ישראל המובהקים בקונגרס : "זו עובדה ידועה כי בין הרפובליקנים לדמוקרטים בארצות הברית ישנן מחלוקות, אך ישנם דברים מרכזיים וערכיים שבהם אין מחלוקות בין המפלגות וזה המיקרה לגבי מדינת ישראל. "

הוייר ניצל את המפגש על מנת להעניק לנשיא עותק של הצעת החלטה למען ישראל  והדגיש :"יש לי הכבוד להציג לך את ההחלטה שהועברה בקונגרס לפני מספר שבועות. החלטה זו ממחישה מחדש את תמיכתנו בישראל, את התנגדותנו למהלכים חד צדדיים כמו כוונתם של הפלשתינאים לפנות לאו"ם להכרה לפני מו"מ. אנו חושבים שזו תהיה טעות מצד הפלשתינאים ומעודדים את שני הצדדים לשוב לשולחן המו"מ. אף אדם בישראל לא היה ממוקד בהשגת שלום כמוך.הרשה לי להעניק לך עותק של ההחלטה שאומצה על ידי הקונגרס ומאשררת מחדש את הקשר בין שתי המדינות ואת תמיכתנו בישראל."

הנשיא פרס אמר לאורחיו " אני שמח לארח אתכם הבוקר במשכן הנשיא. יש לנו הערכה רבה לבית הנבחרים ולסנאט האמריקני על התמיכה חוצת המפלגות. אנו רואים בכך הבעת מחויבותו של העם האמריקני כלפי מדינת ישראל וזוכרים זאת כל העת."

בנושא הפלשתינאי אמר הנשיא:"השלום נתקל בקשיים, כמו תמיד, אך אני מאמין שהוא בר השגה. גם הפלשתינאים ששוקלים לגשת לאו"ם אינם משוכנעים בעצמם שזה הדבר הנכון לעשות. האו"ם אינו יכול לספק תשובות כמו עצירת הטרור העולמי והטרור האיראני בפרט. הצהרה באו"ם תהיה ריקה מתוכן ורק תאריך את הסכסוך. אני מקווה ששני הצדדים ישובו לשולחן המו"מ לפני ספטמבר גם הפלשתינאים וגם אנחנו מבינים כי האלטרנטיבה לשלום היא רצף של טעויות מצערות."

הנשיא הביע את תנחומיו לעם האמריקני על מותם של 38 לוחמים לפני ימים אחדים באפגניסטן ואמר :"תנחומיי על אובדן החיים באפגניסטן. אני יודע כי איבדתם את מיטב בניכם, בנים אשר הביאו לסופו של בן לאדן שהיווה סכנה לעולם כולו."

בפגישה שהתקיימה באווירה חמה במיוחד וידידותית הציגו את עצמם 26 חברי הקונגרס וסיפרו לנשיא על רשמיהם העמוקים עד כה מביקורם בישראל. חלקם אף מסרו לנשיא את איחוליהם לרגל יום הולדתו ה-88 שיחול בעוד מספר ימים. (16 באוגוסט)