כלים

לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת פרסמה 'קול קורא' חדש במסגרת שיתוף פעולה טכנולוגי בחסות המדען הראשי בין חברות חדשנות ישראליות לבין חב' קוקה-קולה העולמית. חברות ישראליות מוזמנות להגיש את הצעותיהן לשיתופי פעולה בתחומי השבחת הפירות המשמשים לייצור מיץ, הפחתת תכולת סוכר, פיתוח אמצעים לאיתור מחלות בצומח וייצור אריזות נוגדות חיידקים

לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת וחברת קוקה קולה העולמית פרסמה היום (ה') 'קול קורא' לתעשייה הישראלית, להגשת הצעות לשיתוף פעולה טכנולוגי בין חברות תעשיה ישראליות לבין תאגיד קוקה-קולה העולמי.

ה'קול קורא' מתפרסם במסגרת חברותה של קוקה-קולה בתכנית המדען הראשי לשיתוף פעולה עם תאגידים רב-לאומיים וההסכם שנחתם בינה לבין לשכת המדען הראשי ב-2008, במטרה לעודד פרויקטים משותפים במו"פ בין חברות ישראליות לבין קוקה-קולה, ושילובן של חברות אלה בפעילות הגלובלית של התאגיד.

תחומי העניין הטכנולוגיים של קוקה-קולה בתעשייה ובחקלאות בישראל כפי שהם באים לידי ביטוי בקול זה, מגוונים, וכוללים:

· שיטות חדשניות לגידול ממתיקים טבעיים;

· פיתוח אמצעי חישה לגילוי מחלות צמחים שישמשו לבקרת איכות בתעשיית המזון והמשקאות;

· הכלאה של זני הדרים לצרכי השבחת איכות הפרי;

· הפחתת תכולת הסוכר במיצים המופקים מפירות;

· שיטות חדשניות להגדלת ציפת התפוז והשבחתה;

· שיטות לשיפור הניצולת של תהליכי המיצוי והחזרת תוצרי לוואי אל המיץ המיוצר;

· איתור מרכיבים בפרי העשירים באנרגיה ובעלי יכולת לשחרור מבוקר; וכן ייצור אריזות נוגדות חיידקים.

חברות המפתחות טכנולוגיות ומוצרים בתחומי העניין שפורטו לעיל מוזמנות להגיש הצעותיהן לשיתופי פעולה במו"פ עם חב' קוקה-קולה ללשכת המדען הראשי ולחב' צ'אלנג' פרטנרס, המייצגת את האינטרסים הטכנולוגיים של קוקה-קולה בישראל, וייבחנו על ידן.  באם יוחלט ע"י חברת קוקה-קולה לשתף פעולה עם חברה מציעה, תוכל החברה להגיש בקשה ללשכת המדען הראשי בהתאם להוראות החוק לעידוד מחקר ופיתוח, התשמ"ד-1984, לשם קבלת מענק בגין פרויקט השת"פ.

במסגרת התכנית לשיתוף פעולה עם חברות רב לאומיות תוכל החברה ליהנות מהתמריצים הבאים:

* מענק מלשכת המדען הראשי בשיעור של עד 50% מהתקציב המאושר לפרויקט השת"פ. חברה מאזור עדיפות לאומית א' תזכה לתוספת נוספת של 10%.

* סיוע נוסף של קוקה-קולה בכסף או בשווה-כסף בשיעור המענק של לשכת המדען הראשי. הסיוע יכול לכלול השקעה כספית, יעוץ טכנולוגי ורגולטורי, השאלת ציוד לצורך הפיתוח, שימוש במעבדות לביצוע ניסויים וכיו"ב.

מסלול שת"פ תאגידים:

מסלול התאגידים בלשכת המדע"ר מציע מסגרת ייחודית לשיתוף פעולה טכנולוגי בין חברות ישראליות לתאגידים רב לאומיים. על פי ההסכם, המדען הראשי מסייע לחברה רב-לאומית באיתור טכנולוגיות ישראליות העונות לצורכי התאגיד ומעניק תמיכה כספית למימון המו"פ הנדרש להשלמת הפיתוח. התאגיד הרב-לאומי תומך בפרויקט המשותף בשווה ערך למענק המדען, אם בהשקעה כספית ואם דרך השאלת ציוד פיתוח, יעוץ טכנולוגי ורגולטורי, הכוונה שיווקית וכיו"ב. בדרך זו עוזר התאגיד לחברה הישראלית לצמוח ופותח בפניה אפשרויות שיווק בחו"ל. בסה"כ, חתמו עד היום 20 תאגידים רב-לאומיים על הסכם השת"פ עם המדען הראשי, ביניהם: אינטל, אורקל, אי.בי.אם, אלקטל, ג'נרל אלקטריק, פיליפס, מיקרוסופט, אבוט, HP, קוקה –קולה, רנו-ניסן ועוד. אבי חסון, המדען הראשי של משרד התמ"ת אמר כי "מסלול התאגידים בלשכתו הפך בשנים האחרונות לחלופה המועדפת ע"י תאגידים רבים, לצורך ביצוע פרויקטים משותפים עם חברות חדשנות ישראליות".