לאחר שנוסח החוק פורסם במלואו – נמחקה העתירה נגד הרפורמה בתכנון. מנכ"ל 'אדם טבע ודין': "נמשיך להילחם באחד החוקים הכי הרסניים שאי פעם נוסחו במדינת ישראל"

כלים

הבוקר (ה) הושגה בבג"צ הסכמה למחיקת העתירה נגד הרפורמה בתכנון ובבניה, זאת לאחר שהתקבלו רוב טענות 'אדם טבע ודין' וארגוני החברה והסביבה הנוספים שהגישו את העתירה.

ההסכמה הושגה לאחר שהמדינה עדכנה בתשובתה את בית המשפט, כי לאחר הגשת העתירה פרסמה ועדת הכנסת את נוסח חוק התכנון והבניה במלואו וכן דחתה את ההצבעה על נוסח החוק.

כזכור, לפני כשבועיים בג"צ הורה למדינה להשיב בבהילות לעתירת 'אדם טבע ודין' והארגונים נגד הרפורמה בתכנון ובבניה, ובעקבות זאת הודיעה ועדת הפנים והכלכלה לקידום הרפורמה בתו"ב כי היא תפרסם את נוסח החוק במלואו וכי היא דוחה את ההצבעות על הרפורמה בתכנון ובבניה.

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין': "מצער שרק פנייה לבג"צ גרמה לועדת הכנסת לפעול על פי חוק, ולפרסם במלואו חוק כל כך משמעותי לכל תושבי מדינת ישראל".

עוד הוסיף עו"ד ברכה כי על אף שהעתירה השיגה את מטרתה מבחינה זו, 'אדם טבע ודין' תמשיך להוביל את המאבק נגד הרפורמה ההרסנית בתכנון: "חוק התכנון החדש הוא אחד החוקים ההרסניים שנוסחו אי פעם במדינת ישראל. החוק מפריט את מערכת התכנון, מוכר את הפארקים והחופים ופותח פתח לשחיתות אינסופית ולהקמתם של הולילנדים בכל רחבי הארץ".

בעתירה שהוגשה לבג"צ נכתב:"כשמדובר בחוק בן למעלה מ-600 סעיפים, ביניהם לא מעט סעיפי רבתי שנוספו לאחר פירסום הצעת החוק..., ברור שהדרישה מחברי הכנסת להכין הסתייגויות לפני שהנוסח הסופי של הצעת החוק מטעם הוועדה גובש ואף פורסם במלואו, הינו לא רק לעג לרש, אלא הפרה של ממש של כללי המשחק הדמוקרטיים המחייבים".

הארגונים השותפים לעתירה: חיים וסביבה, החברה להגנת הטבע, מגמה ירוקה, האגודה לצדק חלוקתי, במקום, ידידי כדור הארץ