במסגרת כנס רמלה – בין ישראל לעמים ה- 4 שהתקיים היום (ג') ודן בסוגיית הריבונות היהודית על קרקעות המדינה אמר הרב דב ליאור רבה של קריית ארבע חברון כי הפיתרון ל"בעיה הבדואית בנגב ובגליל" הינה השבתם לארץ מוצאם: "יש לטפח את התמריצים, אפילו בכסף ולעודד את השבתם לארצות מוצאם- היום יש הרבה שטחים בערב הסעודית, יש גם בלוב כמה שטחים וכמה מקומות. להם יש מספיק שטחים"

היום השתתף הרב דב ליאור –רבה של קריית ארבע חברון בכנס רמלה בין ישראל לעמים הרביעי בו עסקו חברי כנסת, אנשי אקדמיה ורבנים בנושא קרקעות המדינה על היבטיה השונים. בנאום שנתן הרב ליאור, הוא התייחס לסכסוך הישראלי ערבי והדגיש כי אין לו פיתרון. הרב התייחס גם להתחזקות האוכלוסייה הבדואית בנגב ובגליל:

"ביחס לבדואים אני אומר לטפח את התמריצים, אפילו בכסף. לעודד את השבתם לארצות מוצאם- היום יש הרבה שטחים בערב הסעודית יש גם בלוב כמה שטחים וכמה מקומות, להם יש מספיק שטחים.

אני לא אומר שמבחינה הומאנית לא נעזור להם. נעזור להם ,שמה. אם ישאירו אותם פה ,בהיות והם פועלים נגד עם ישראל ונגד מדינת ישראל, שום פיתרון לא יהיה. אם זה היה מצב נורמאלי, יש מקום למצוא פיתרון ... אבל המציאות היא שהבעיה היא כל כך שורשית, כל כך עמוקה וכל כך קשה שלדעתי אין לזה פיתרון".

הרב דב ליאור עוד הדגיש כי יש לעזור לאוכלוסייה הבדואית ביציאתם לארצות ערב בניגוד למה שנעשה בעבר עם פינוי תושבי גוש קטיף.

בנאומו הסביר הרב כי "יש לנו מאבק על זכות שיבתנו לארצנו. האוכלוסייה של הערבים... הם מתנגדים לעצם קיומה של מדינת ישראל, הם מתנגדים לעצם קיומו של עם ישראל" ולכן אני לא חושב שקיים פיתרון שיכול להשביע את רצונם".

לפי הרב מסירת שטחים וויתורים לא יפתרו את הבעיה: "הנושא הזה של הבעלות על הקרקעות זהו חלק ממאבק כללי של הערבים נגד עם ישראל, נגד מדינת ישראל ולכן לנהיות דעתי אין פיתרון לסכסוך הזה... אומרים סכסוך ישראלי ערבי. לנו, אין סכסוך איתם. הם עושים את כל הסכסוך איתנו".

בנוסף לרב דב ליאור השתתפו בכנס הרב שמואל אליהו – רב העיר צפת הרב זלמן מלמד - רב היישוב בית אל וראש הישיבה, הרב יעקב אריאל- רב העיר רמת גן וידונו במכתב הרבנים ובמעורבות אנשי תורה בסוגיות ציבוריות.

במסגרת הכנס התקיימו מושבים רבים ומגוונים בנושאים : שטחים פתוחים בגליל ובנגב, מדיניות ציבורית בניהול קרקעות המדינה, היבטים ערכיים ומוסריים בסוגיית הקרקעות וכן דיון על מקומה של קק"ל במדיניות ניהול הקרקעות.

אריאל בן דוד (בנדא) מנכ"ל כנס רמלה מסביר על בחירת נושא כנס רמלה הרביעי : "הריבונות היהודית על קרקעות המדינה נמצאת בנסיגה מתמדת ומדאיגה. בשטחים הפתוחים המצויים בעיקר בנגב ובגליל ישנם פלישות רבות לקרקעות המדינה הכוללות בנייה בלתי חוקית ובנוסף ישנה תופעה של רכישת קרקעות ודירות ביישובים יהודיים על ידי גורמים זרים.

כנגד כל התופעות החמורות הללו אין כמעט אכיפה ובוודאי שלא הרתעה. מטרת כנס רמלה ה-4 הינה להציף על סדר היום הציבורי את הנושא ולתבוע מהמדינה ומקבלי ההחלטות פתרונות ראויים".

כנס רמלה נוסד על ידי תנועת קוממיות בשיתוף הגרעין התורני ברמלה ובחסות עיריית רמלה. מטרת הכנס להעלות לדיון ציבורי סוגיות העומדות על סדר היום הציבורי בנושאים הקשורים לייחודו של עם ישראל וליחסיו עם העמים סביבו הן בתוך מדינת ישראל והן מחוצה לה. עצם קיומו של הכנס בעיר רמלה, שבנוסף להיותה עיר מעורבת, אינה נמצאת במרכז העשייה הציבורית, מהווה אמירה בפני עצמה של חיזוק ותמיכה לעיר ולתושביה בהתמודדות עם קשיי היומיום.