ערב הדיון בחוק הגיור החדש, פנו הרב אנדרו סאקס, מזכ"ל כנסת הרבנים המסורתיים בישראל ועו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל בשם ארגוני היהדות הקונסרבטיבית לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומבקשים כי הליכוד יתנגד להצעת החוק במטרה "למנוע קרע עם יהדות ארה"ב"

הופתענו מאוד ללמוד הבוקר כי הצעת החוק השנויה במחלוקת של חה"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) הנוגעת לשינוי יסודי בהליכי הגיור במדינת ישראל עתידה לעלות מחר לדיון והצבעה בועדת חוקה חוק ומשפט שחה"כ רותם עומד בראשה.

בשמה של התנועה המסורתית בישראל, ובשמם של מיליוני יהודים ברחבי העולם, אנו פונים אליך בבקשה דחופה להפעיל את מלוא כובד משקלך על מנת שהצעת החוק לא תובא מחר לדיון, ושאם תעלה לדיון – שחברי הכנסת של הליכוד בוועדה יתנגדו לה כאיש אחד.

ההצעה כלשונה עלולה לפגוע פגיעה חמורה במעמדם של גרים וגרות שאינם אורתודוקסים. אנו קוראים לך למנוע משבר חמור עם יהודי ארה"ב.

בחודשים האחרונים ניהלנו מגעים אינטנסיביים עם שריך ממשלתך ועם אנשי לשכתך במטרה להגיע לנוסח מוסכם שלא יפגע ביהדות הלא-אורתודוקסית, בישראל ומחוצה לה, ושלא יפגע במרקם היחסים העדין והחיוני עם יהודי התפוצות. לאחרונה אף נפגשנו עם יו"ר הסוכנות היהודית מר נתן שרנסקי אותו מינית להגיע לפשרה בנושא זה. סוכם על הקמת ועדה משותפת שתפקידה יהיה לקדם הנושא בזהירות הראויה.

והנה, הבוקר, אנו למדים יו"ר ועדת החוקה, חבר הקואליציה, החליט להתעלם מהתהליך הרגיש הזה ופוגע פגיעה ישירה באחד מנכסיה האסטרטגיים החשובים של מדינת ישראל – הקשר עם יהודי ארה"ב. במכתב ששיגר אלינו בשמך מזכיר ממשלתך עו"ד צבי האוזר אך לפני ששה שבועות, ואשר הופץ ופורסם בכל רחבי העולם היהודי הובטח מפורשות כי:

"כל הסדר חקיקתי חייב יהיה להבטיח את אחדות העם היהודי כולו... ראש הממשלה הנחה כי ההסדרים החקיקתיים ייעשו ברגישות ובמלוא תשומת הלב על מנת לגשר בן העמדות השונות".

אנו שבים ומפצירים כי הנושא לא יעלה מחר לדיון במתכונתו זו. עצם העלאתו, עוד בטרם החלו הדיונים לתיקון ההצעה, יסב נזק רב לתדמית ישראל ולתדמית ממשלת ישראל – וכל זאת אך ימים אחדים לאחר ששבת מביקור עבודה מוצלח בארה"ב." כותבים הקונסרבטיבים לנתניהו.